Discover Navi

andrehj

Forumguru
Ik erger mij ook iedere dag aan de trage Amundsen en vind dit eigenlijk niet meer van deze tijd.
In dat geval ben ik blij dat ik een "ouderwetse" Amundsen+ heb. Deze heeft weliswaar weinig mogelijkheden, maar ik kan direct na het aanzetten al een navigatiedoel invoeren. Ik hoef er nooit op te wachten.
Blijkbaar is er in het nieuwe model wat minder efficiënte software gestopt.

ceid

Lid
De oude met cd is nog sneller...

Maar vandaag naar Keulen geweest en weer via een route gereden die je niet zou wensen.
Muntstad geeft PON de schuld en wast zijn handen in onschuld.

Antera

Donateur
Amundsen is een zeer traag systeem helaas. Viel me bij de allereerste al op toen die langskwam. Dat merk je goed als je snel iets wilt intypen in je navi zoals straatnaam of anders. Bij de columbus kan je door tikken zonder nadenken en dat is helaas bij de admundsen wel anders. Indien je alsnog een Columbus erin wilt moet het hele deel vervangen worden. Display en de unit in het dashboard. Geen goedkope oplossing helaas

AndreM

Forumguru
Denk ook niet dat pon hier iets kan doen. Het systeem is door VAG ontwikkeld

Hoezo niet, PON is toch importeur?
Als een dealer het niet kan oplossen zal hij zich moeten wenden tot zijn leverancier, de importeur!

Ik heb 20 jaar voor een importeur gewerkt, en dan behoor je indien mogelijk alle problemen op te lossen.
En zo niet, dan werd er contact opgenomen met het hoofdkantoor van Europa / Fabriek.
En niet zeggen: is niet mijn probleem, ik was mijn handen in onschuld.

Bij wie moet je dan als consument aankloppen als er iets niet deugd.

EdK

Forumguru
Wel @AndreM dat is dus weer dat stukje consumentenrecht wat we hebben , maar wel inhoud dat we een koop met de dealer zijn aangegaan en niet met de importeur.
Maw wij moeten zover aanvechten met dealer dat HIJ met importeur gaat onderhandelen

CDK

Forumguru
@AndreM, als consument altijd bij degene die jou het (ondeugdelijke) product verkocht heeft, in dit geval de dealer dus, met PON heb je niets te maken, je dealer mag het als hij daar zin in heeft met PON gaan uitvechten.

AndreM

Forumguru
Wel @AndreM dat is dus weer dat stukje consumentenrecht wat we hebben , maar wel inhoud dat we een koop met de dealer zijn aangegaan en niet met de importeur.
Maw wij moeten zover aanvechten met dealer dat HIJ met importeur gaat onderhandelen

Ben ik niet helemaal met je eens.
Je kan in alle gevallen bij elke dealer terecht met je probleem.
Elke auto dealer kan een garantieclaim bij de importeur indienen ook al is de auto daar niet gekocht.

Echter is in dit geval de importeur wel verantwoordelijk voor een ondeugdelijk apparaat, aangezien nergens in de folders, reclame, vermeld wordt dat de Amundsen een navi is van mindere kwaliteit.

T.o.v. Van mijn laatste Opel met een CD navi, is dit niet echt een navigatie van deze tijd. Een Tom Tom van 10 jaar geleden werkt nog sneller!

EdK

Forumguru
Elke auto dealer kan een garantieclaim bij de importeur indienen ook al is de auto daar niet gekocht.

Echter is in dit geval de importeur wel verantwoordelijk voor een ondeugdelijk apparaat, aangezien nergens in de folders, reclame, vermeld wordt dat de Amundsen een navi is van mindere kwaliteit.
Op dat moment is het al een kwestie van dealer versus importeur en sta jij volledig buiten !
Aan de hand van hun overleg krijg jij vaak een antwoord van je dealer !!

En indien dit antwoord voor jou als consument nadelig is en dat je hierin tegenin wil gaan kun je de importeur wel bellen of schrijven dan zal zijn antwoord zijn dat je je moet wenden tot je dealer !
Maw je zal ter aller tijden je recht bij de dealer moeten halen en als de importeur dus nee zegt hoeft dat voor jou geen nee te wezen.
Jij kunt evengoed winnen mbt de dealer en zal dus de dealer het moeten repareren op zijn kosten !

Darkside

Forumguru
Wat ik me afvraag is in hoeverre je in je recht staat in deze kwestie.
het is niet zo dat als je amsterdam in typt in de amundsen dat hij je naar Rotterdam brengt.
Het systeem werkt. Maar werkt niet prettig en is traag.
Maar dat is nu eenmaal hoe het systeem ontworpen is. Het is slecht ontworpen, maar dat had je ook tijdens een proefrit kunnen ondervinden.

Als het systeem elke dag 2x blijft hangen, nee dat is niet de bedoeling en dan kan je met je dealer om de tafel voor een oplossing.

Mijn TV bv zapt niet zo snel als die van de buren. Duurt mij inziens ook te lang en zou sneller moeten kunnen.
Maar kan ik hiervoor de mediamarkt de schuld geven of panasonic en eisen mij een modelletje hoger te geven?

Nogmaals ik ben het er mee eens dat een navigatie systeem anno 2014 sneller zou moeten kunnen werken.
Ik zou mijn oude columbus er ook niet graag op inruilen. En ik had ook meer verwacht kwa resolutie en response en spraakcontrole mogelijkheden van de amundsen. Voor mij dus redenen om gewoon voor een Columbus te gaan.

• Leuk
Waarderingen: EdK

TL@

Forumguru
De oude Columbus was ook al zo traag. De "simpele" GPS in de Golf van een collega (zelfde als de nieuwe Amundsen) is niet trager dan de Columbus in mijn vorige O2. Niets aan te doen buiten er mee te leren leven of een TomTom tegen de voorruit plakken (of via de spartphone en een Brodit houder)

ceid

Lid
Traag is één van de problemen;
GPS locatieproblemen
Route wordt willekeurig geplanned.
Vastlopen navi na alternatieve route rijden.

Dan wordt het toch wel een ondeugdelijk apparaat...buiten de traagheid :sleep:

AndreM

Forumguru
Dat klopt....maar er moet ook wel eens gewerkt worden....

Ligt eraan wat je werk is.
Ik zat vanmorgen in Rotterdam en toen kwamen wat tussen of ik even naar Terneuzen wilde gaan............... en dat noemen ze ook werk! :tegek:

Bovenaan Onderaan