Distributie wissel

Wild Chocolate

Senior Member
@Noord26:

Ik denk niet negatief, diverse merken hebben de afgelopen paar jaren zo'n akkefietje aan de hand gehad. En het nadeel van een ketting is dan dat hij heel duur is om te vervangen. Gelukkig in die gevallen wel garantie, maar het is natuurlijk niet geheel denkbeeldig dat er straks ook een zooitje stuk gaan na de garantie.
 

Noord26

Forumguru
Ik zou zeggen kom eens met concrete link uit de media waaruit blijkt dat diverse merken akkefietjes hebben gehad? Het kettingen-verhaal is inmiddels wel bekend bij de 1.2 TSI-tjes idd. Maar is, na aandringen weliswaar, goed opgepakt.

Maar om dan meteen maar te gaan doem-denken, waarom? Alles kan kapot gaan aan je auto. Ik kan echt geen greintje positiefs uit je verhaal halen en bovendien gaat het helemaal niet over een ketting in dit topic, maar een riem?
 

Wild Chocolate

Senior Member
Even kijken, zoeken op distributieketting THP motor, eerste hit in Google:
http://www.autokompas.nl/techniek/d...11-problemen-psa-en-mini-thp-motoren-opgelost

En zo is er over Opel geloof ik ook nog wel wat te vinden, 2.2 l motor in de zafira en de 1.0 en 1.2 in de Corsa schijnen ook nog weleens een ketting te hebben die vervangen moet worden.

Mijn punt is niet zozeer dat je de ketting moet vervangen, maar meer dat ALS je hem moet vervangen, je wellicht zou wensen dat je een riem had. Tenzij je een merk hebt die niet bezuinigt op de ketting, zoals Mercedes.

Ook over distributie via tandwielen (Toyota maakte daar vooral veel gebruik van) hoor je volgens mij zelden of nooit iets, maar dat zie je wel terug in de aanschafprijs van zo'n auto.
 

Chatslet

Forumguru
Zo is er voor alles wel wat te zeggen. Doorgaans is een motor met distributieriem stiller dan motoren waarbij de distributie met ketting of tandwielen gaat. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
 

tweek82

Nieuw lid
Ik heb gisteren mijn distributieriem laten vervangen op mijn Skoda O2 1.6MPI. Bij de Skoda dealer. Voor die gene die geinteresseerd zijn, de kosten waren:
- Nokkenastandriem vernieuwen €301,65 (ex.btw.)
- Waterpomp €69,40 (ex.btw)
- Koelvloeistof (5 liter) €30,00 (ex.btw.)

Ruwweg 486€'s incl. btw. Vond ik wel mee vallen to be honest.
 

Octavia32

Forumguru
Ga maandag een afspraak maken zal om en nabij de €1030 zijn, namelijk grote beurt plus distributie wissel icm waterpomp.
Prijzen zijn vast kun je terugvinden op de website van Skoda.
€475 distributie + ca €100 Waterpomp (incl BTW)
€300 VOI beurt
€135 Filters (interieur brandstof en luchtfilter)
 

Octavia32

Forumguru
@octavia32: toch maar niet (laten) beunen? Wat heeft je van gedachten doen veranderen?

Het feit dat ik voor €125 meer zeker weet dat ik een conti heb en ook het feit dat je als er iets gebeurd met de auto dat ik voor meer dan €125 ellende heb
 

Cyrus

Actief lid
Dat is nou exact de reden waarom ik dit soort klussen ook liever door de dealer laat doen ;)
 
Bovenaan Onderaan