De getande riem is inderdaad de distributieriem, maar daar zit ALTIJD een kap overheen, bij ieder merk en ieder model auto. Wat je direct ziet zitten is de multiriem, of de V-snaar (afhankelijk van wat je auto heeft).
De distributieriem/-ketting zorgt voor de aandrijving van de nokkenas die het openen en sluiten van de kleppen regelt. De multiriem/v-snaar zorgt voor aandrijving van allerlei secundaire systemen, en bepaalde componenten worden bij de ene motor door de distributie aan gedreven, bij andere motoren door multiriem/v-snaar.
Voorbeelden van secundaire systemen: waterpomp, dynamo, hydraulische pomp van (mechanische) stuurbekrachtiging.
@turboturbo: die getande riem komt voor in de meeste motoren, maar niet in alle motoren, vandaar dat het in je onderhoudsboekje staat. Instructieboekje/onderhoudsboekje is niet specifiek voor jouw auto, maar vaak voor alle auto's van een bepaald model in een bepaald bouwjaar en land van levering. (dus in jouw geval voor alle Fabia's van hetzelfde modeljaar, sedan, hatch en combi, 2, 3, 4 en 5 deurs, met alle voorkomende motoren en alle voorkomende accessoires.
Aanvulling: overigens loop je wel risico's bij het laten vervangen van de distributie voor een 'vriendenprijs'. Mooi voorbeeld daarvan hoorde ik onlangs: op het Volvo forum, werd door iemand voor een prijs in de orde grootte van onkosten plus een kratje bier de distributie vervangen door een mede forumlid. Dit gebeurde allemaal netjes volgens de regels, op één ding na: er moest volgens de regels ook een zogenaamde rekbout vervangen worden. De rekbout is op het gezicht vrijwel niet te onderscheiden van een gewone bout, alleen kan ie na een aantal keren opnieuw monteren zijn werk niet meer doen. Gevolg: op het Volvoforum zijn hierdoor al een viertal motorblokken in elkaar gelopen, door een foutje van een goedwillende amateur. Bij een officiele garage, heb je garantie dat het werk goed gebeurt, en anders is de garage aansprakelijk, bij een vriendendienst bestaat die aansprakelijkheid niet.