Monteurtje
Forumguru
De ketting heeft geen onderhoud nodig. De ketting wordt automatisch gespannen d.m.v een hydraulische spanner.
Als een ketting knapt heb je inderdaad dezelfde problemen als bij een riem. Kans op veel motorschade.
De waterpomp wordt vaak geadviseerd om die te vervangen met een distributieriem. De pomp hoeft niet kapot te zijn, maar het is een kleine moeite om de waterpomp dan ook direct te vervangen. Stel je doet dat niet, en de pomp gaat 30.000 km later kapot of lek. Dan moet alles wat bij het vervangen van de riem losgehaald is opnieuw losgehaald worden. Dat is de vaak de reden dat de waterpomp mee vervangen wordt.
De waterpomp bij een motor met ketting wordt door een multiriem aangedreven. En is in sommige gevallen een veel minder arbeidsintensief. Op de 1.8 TSI na. Dat is een heel stuk lastiger.
Hopelijk ben je weer een beetje wijzer geworden.
Als een ketting knapt heb je inderdaad dezelfde problemen als bij een riem. Kans op veel motorschade.
De waterpomp wordt vaak geadviseerd om die te vervangen met een distributieriem. De pomp hoeft niet kapot te zijn, maar het is een kleine moeite om de waterpomp dan ook direct te vervangen. Stel je doet dat niet, en de pomp gaat 30.000 km later kapot of lek. Dan moet alles wat bij het vervangen van de riem losgehaald is opnieuw losgehaald worden. Dat is de vaak de reden dat de waterpomp mee vervangen wordt.
De waterpomp bij een motor met ketting wordt door een multiriem aangedreven. En is in sommige gevallen een veel minder arbeidsintensief. Op de 1.8 TSI na. Dat is een heel stuk lastiger.
Hopelijk ben je weer een beetje wijzer geworden.