1422
Nieuw lid
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Skoda Fabia Combi 1.4 16 100 pk uit 2001 (motorcode AUB). Bij de auto zat een serviceboekje met daarin grofweg iedere 10.000 km een beurt (variërend jaarlijkse inspectie tot ondersbeurt met extra werkzaamheden elke 30000, 60000 en 90000 km) bij de skodadealer. Dit is gedaan tot 119.000 km en op 130.000 km is er nog een kleine beurt uitgevoerd door de kwikfit. Deze kleine beurt is gedaan in juni en er is daarna nog ongeveer 2000 km mee gereden.
Ik kan onder de motorkap echter nergens een sticker vinden met daarop de montagedatum van km-stand van zowel de distributieriem als de multiriem. Deze laatste ziet er in mijn ogen nog redelijk uit.
Kan ik er vanuit gaan dat de distributieriem nog een jaar mee kan omdat dat deze bij onderhoud is vervangen? Of moet ik deze zo spoedig mogelijk vervangen? Alvast bedankt voor de informatie
Ik kan onder de motorkap echter nergens een sticker vinden met daarop de montagedatum van km-stand van zowel de distributieriem als de multiriem. Deze laatste ziet er in mijn ogen nog redelijk uit.
Kan ik er vanuit gaan dat de distributieriem nog een jaar mee kan omdat dat deze bij onderhoud is vervangen? Of moet ik deze zo spoedig mogelijk vervangen? Alvast bedankt voor de informatie
Laatst bewerkt: