Dit is een béétje spannend..

MoMo

Lid
Hallo allemaal!

Ik ben Mo uit Amsterdam, een happy nerd met een jong gezinnetje.
We zijn er na lang wikken en wegen uit, het wordt een nieuwe Skoda Fabia Combi 2015.

2015-04-01_15h49_36.png

Zoals dat gaat ontdek je dan op bijna het laatste moment de Skodaforum!

Dus voor ik hier ga zoeken naar antwoorden op mijn prangende vragen, aangenaam!
Dit wordt onze eigen familie auto voor de komende 10, 15, misschien wel 20 jaar.
Ik verheug me op al die autowas zondagen, geklus en gemonteer.
Niets leuker dan je auto te leren kennen en doorgronden tot op de kleinste moertje en kilobitje.

Al zal ik de eerste jaren weinig te klussen en te monteren hebben.
Maar bij Android Auto, SmartGate en odb2 lik ik m'n vingers af.

-Ritgegevens automatisch uploaden zodra de auto voor de deur staat?
-Zichzelf bijwerkende spreadsheetjes, met kpi'tjes en budgetten?
-Familie fotoalbums voorzien van metadata van de auto als gps en gereden routes?
-Ritten categoriseren en in een eigen kalender toevoegen?

Maar goed, eerst voorbij de dealer.
Mij werd al verteld van de vertraagde levertijd. Als ik vandaag zou kopen dan kan ik de auto uiterlijk begin augustus ophalen. Vraag is natuurlijk of in deze schatting de recente productieverhoging van 800 naar 1200 auto's per dag er al in verwerkt is.

of Android Auto dan.. Ik had net zo goed Marokkaans kunnen praten want de verkopers wisten to-taal niet waar ik het over had. Terwijl het zo belangrijk is! Dat MirrorLink niet goed uit de verf komt, dat wist ik. Als het even kan wil ik me die frustratie besparen de komende decennia. De bevestiging dat mijn Fabia met Android Auto geleverd wordt, kan ik blijkbaar heel moeilijk krijgen.

Het enige concrete 'bewijs' wat ik heb is het persbericht van Skoda zelf..
2015-03-31_15h42_21.png

Hopelijk komen we er uit!

In ieder geval, hoi! :-)

MoMo

Lid
Dank jullie wel! We zijn ook een kleurig gezinnetje. :-)

Eigenlijk willen we geel met een zwarte dak. Maar mij nog niet duidelijk of de colour concept ook voor de Combi te kiezen is.

Als motor lijkt me de 1.2 TSI 90pk genoeg. De 75pk wordt als ik de reviews lees niet aangeraden.

Joske

Forumguru
Welkom op het forum Mo! En bedankt voor je leuke introductie! :thumbsup:

proficiat met de kleurkeuze en idd een zwart dak, zwarte spiegelkappen en zwarte velgen plus verlaging zullen hem zeker en vast goed doen :D ;)

• Leuk
Waarderingen: MoMo

DeNnZ

Forumguru
Welkom Mo!
Wat een leuke introductie!
Je zult je hier op het forum ongetwijfeld thuis gaan voelen!

• Leuk
Waarderingen: MoMo
Bovenaan Onderaan