Div. foutmeldingen in Dashboard Yeti Elegance uit 2014

Yeti2020

Nieuw lid
Gisteren is de abs sensor vervangen, na de eerste start gingen alle lampjes nog aan maar naar een stukje rijden gingen
ze een voor een uit.
Vanmorgen gestart geen foutmelding, vanmiddag nadat de auto 10 uur had stil gestaan geen foutmelding maar na 5 minuten
rijden kwamen ze weer te voorschijn om vervolgens ook weer te verwijderen.
Drukte nog op de start stop knop maar die gaf weer Storing in systeem aan, de Abs aan uit knop werkt wel goed.
Hadden de oude Foutmelding gewist moeten worden, of is er toch nog iets anders aan de hand?

Tees

Donateur
Ik neem aan dat de garage de ABS sensor vervangen heeft? Waarom heeft die dan niet meteen de foutmeldingen gewist, dat is standaardpraktijk. Als die fouten niet gewist zijn, weet je nog niet of de fouten die er nu in staan van toen zijn of teruggekomen zijn.

hemi24

Forumguru
En wat had je precies verwacht dat er zou moeten gebeuren als je de ASR-knop zou indrukken?
(neem tenminste aan dat je ASR bedoelt, als je het over ASC hebt...)

1724867157398.jpeg

Yeti2020

Nieuw lid
Het is idd ASR, nadat ik onder het rijden dus weer de foutmeldingen kreeg ging alles weer uit, maar als test drukte ik op de
ASR knop en die gaf correct aan gedeactiveerd, later een aangezet.
Maar toen ik op de Start Stop Knop drukte kreeg ik "storing in dit systeem"
Deze storing kwam ook oorspronkelijk op voordat de sensor vervangen was.
Dus m.a.w. alle storing verdwenen weer onder het rijden maar de Start Stop storing bleef aanwezig.
Ik ga zo z.s.m. weer even bij de garage langs.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Misschien even aan de garage vragen welke foutcodes ze uitgelezen hebben (en die met ons delen). Ik begin namelijk een beetje te twijfelen aan de diagnose nu...

hemi24

Forumguru
Qua willekeurig opkomen en verdwijnen van de storing verwacht je bijna een slecht contact of een draadbreuk…

Yeti2020

Nieuw lid
De foutcodes zijn weer gewist, en daarna nog niet gezien.

Kreeg het advies de komende dagen het even aan te kijken wat de auto doet.

De auto start en rijdt voor de rest gewoon goed.

Nogmaals bedankt voor de feedback suggesties en adviezen.

gehaktbal

Forumguru
@hemi24 Toch was dit bij mij ook het geval. De ABS sensor gaf klaarblijkelijk met momenten een goed signaal, en vervolgens weer niet. Bij mij was het met warm weer voornamelijk het geval.
Na vervangen van de sensor links achter, twee maanden geleden, zijn bij mij alle meldingen weggegaan.

@Yeti2020 Ik zou het inderdaad ook even aankijken. En als het terugkomt, nog eens laten uitlezen. Als men wat verder kijkt in de hele lijst storingscodes, wordt exact aangegeven welke abs sensor een onmogelijke waarde gegeven heeft. Het zou kunnen dat er nóg een sensor kapot is. Of erger: De verkeerde vervangen. Maar goed, dat laatste is achteraf natuurlijk lastig te bewijzen.

Bovenaan Onderaan