Doen of Laten? O2 2.0TDI

Jewepe

Forumguru
@The bone collector
Ik denk dat je hier "des poedels kern" wel eens zou kunnen raken. Het verklaart wat mij betreft ook de reactie van Octaaf. Hij voelde dat hij "besodemieterd" werd, maar kon de vinger niet helemaal achter het behang krijgen. Dat "besodemieteren" is eigenlijk maar tot op zekere hoogte zo, want de verkoper wilde zijn belang veilig stellen: de marge. Hij deed dat alleen op een weinig transparante manier. Niet zo slim dus. Vandaar mijn opmerking over "slim onderhandelen". Octaaf voelde dat er iets niet in de haak was en dacht "bekijk jij het helemaal". Het vertrouwen is weg en de transactie komt niet tot stand.

LT83

Forumguru
@ the bone..inderdaad dat is ook de stekking van mijn verhaal...zo gaat dat in de zakenwereld ;) Of het al dan niet slim onderhandeld van de dealer is doet in deze niet ter zake. Ik vind dat je hier als koper een beetje doorheen moet kunnen kijken, dat is het "spel" van onderhandelen.

Jewepe

Forumguru
@Luuk Thijssen
En ik vind dat een professionele verkoper de slimste moet zijn. Hij/zij heeft er voor doorgeleerd, wordt erin getraind èn wordt ervoor betaald om professioneel te onderhandelen. Dat kan en mag je niet verwachten van een consument. Ergo: domme verkoper! Zo gaat dat in de zakenwereld ;).

LT83

Forumguru
@ jewepe, wie zegt dat hij niet professioneel onderhandeld heeft. Hij geeft hier gewoon zijn grens aan, deze minimumprijs heeft hij waarschijnlijk nodig en hij wacht nu liever op een nieuwe koper. Misschien heeft hij in het gesprek met octaaf ook wel aangegeven dat er nog veel aan de auto moet gebeuren en dat dit echt zijn uiterste prijs is om nog een gedegen product en after-sales service te kunnen bieden. Octaaf voelt zich onheus behandeld, maar laten we eerlijk zijn, dat hele inruil verhaal is toch bij voorbaat al een ongeloofwaardig en standaard verkooppraatje. Ik wil Octaaf niet beoordelen op zijn onderhandelingskwaliteiten of wat dan ook, alleen is hij in dit verhaal nu misschien ook wel een van de verliezers. Ik ga er dan even vanuit dat het een goede auto is en de dealer gewoon netjes zijn garantieverplichting en service blijft leveren bij aankoop. Aangezien Octaaf aangeeft dat hij de auto het geld waard vind en ook het budget heeft.

Octaaf

Forumguru
de emotie aan de kant geschoven. de auto gekocht. we vonden nergens een vergelijkbare (in prijs en uitrusting).

Bovenaan Onderaan