Doet u mij maar die blauwe !

Het is (bijna??) zo ver!!!!

Het gaat volgende week worden, Jasper. Eergisteren is de LPG erin gegaan, gisteren de trekhaak eronder. Nu de LPG wat finetunen en dan moet het klaar zijn. Ze schijnen het erg druk te hebben, zeggen ze. Dat hoor je niet vaak meer in de autobranche.
Hou je op de hoogte !

Frans

Ja hoor, hij is binnen ! Gisteren heb ik de Roomster opgehaald in Beegden. In twee woorden samengevat: een feest. Wat rijdt deze wagen heerlijk, zeker in combinatie met een panoramadak op een zonnige dag. De danceradio is geweldig, de stoel zalig en de motor draait lekker. Ik had auto Schmitz gevraagd om het knopje voor de LPG tussen de voorstoelen in te bouwen en dat hebben ze erg mooi gedaan. Er zaten al drie knoppen tussen de voorstoelen (bandenspanning, 12 volt en iPod-aansluiting) en die voor de LPG zit precies op een plek dat je denkt dat ‘tie er standaard in hoort te zitten.
Voor de rest kan ik er nog weinig over kwijt, tot nu toe alleen positieve verhalen. Nou ja, één lullig dingetje dan: de toeter is wel een beetje iel. Die klonk in de Fabia beter.

Frans

Hetzer

Forumguru
Ja hoor, hij is binnen ! Gisteren heb ik de Roomster opgehaald in Beegden. In twee woorden samengevat: een feest. Wat rijdt deze wagen heerlijk, zeker in combinatie met een panoramadak op een zonnige dak. De danceradio is geweldig, de stoel zalig en de motor draait lekker. Ik had auto Schmitz gevraagd om het knopje voor de LPG tussen de voorstoelen in te bouwen en dat hebben ze erg mooi gedaan. Er zaten al drie knoppen tussen de voorstoelen (bandenspanning, 12 volt en iPod-aansluiting) en die voor de LPG zit precies op een plek dat je denkt dat ‘tie er standaard in hoort te zitten.
Voor de rest kan ik er nog weinig over kwijt, tot nu toe alleen positieve verhalen. Nou ja, één lullig dingetje dan: de toeter is wel een beetje iel. Die klonk in de Fabia beter.

Frans

tja ik maar 1 ding zeggen , FOTO's!

EdK

Forumguru
tja je moet je raampje opendraaien om je eigen toeter te horen !
Van de zomer ga ik me daar ook eens in verdiepen , maar eens een van een T5 erin bouwen ofzo

tja ik maar 1 ding zeggen , FOTO's!

Okee, de binnenkant kennen jullie wel, dus daar hoef ik geen foto's van te plaatsen. De buitenkant is ook bekend, maar heb ik toch maar erbij gedaan. Ook nog een foto van het LPG-knopje.

groeten

Bijlagen

• roomster.jpg
    roomster.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 36
  • lpg.jpg
    lpg.jpg
    92,5 KB · Weergaven: 40

jaspernl

Actief lid
gefeliciteerd!
En, inderdaad, een prachtige afwerking van de lpg-knop.

Welk merk gas-tank ligt er in? Ik heb een Vialle lpi-tank en die maakt behoorlijk veel lawaai...

Over de claxon is al eens een topic gestart. Ik ga deze ook vervangen denk ik (tis wel een lease-auto, dus ik weet het nog niet helemaal zeker...). Ik durf bijna niet te claxonneren al word ik afgesneden...

Ronnie

Forumguru
gefeliciteerd!

Welk merk gas-tank ligt er in? Ik heb een Vialle lpi-tank en die maakt behoorlijk veel lawaai...

Over de claxon is al eens een topic gestart. Ik ga deze ook vervangen denk ik (tis wel een lease-auto, dus ik weet het nog niet helemaal zeker...). Ik durf bijna niet te claxonneren al word ik afgesneden...

Over de LPG meter is idd nagedacht, keurig!
Voor de claxon ging ik dan toch even bij een sloop langs, pak een VW met dubbele claxons, demonteer ze, monteer ze beide, verbind de draden door, en je hebt een prachtig geluid!

gefeliciteerd!

Er zit er nu één in van Landi. Als ik het portier open doe dan hoor ik even iets zoemen (niet langer dan 5 seconden) en daarna hoor ik nooit meer iets. Precies hetzelfde had ik met mijn vorige wagen waarin GasFX zat (ook Vialle volgens mij).
Ik heb eens gehoord (bij Auto Schmitz was dat) dat als een pomp herrie maakt, die verkeerd is vervoerd of opgeslagen. De olie is dan weggelopen naar een andere gedeelte of er zelfs helemaal uitgelopen, waardoor die herrie gaat maken.

Ronnie

Forumguru
Er zit er nu een in van Landi. Als ik het portier open doe dan hoor ik even iets zoemen (niet langer dan 5 seconden) en daarna hoor ik nooit meer iets. .
'T zelfde heb ik bij mijn Fabia 1, AG installatie, 's morgens als ik voor het eerst instap zoemt er iets een paar seconden, daarna het het stil, en hoor ik het de hele dag niet meer.(ook niet bij in-en uitstappen).

jaspernl

Actief lid
Ik heb eens gehoord (bij Auto Schmitz was dat) dat als een pomp herrie maakt, die verkeerd is vervoerd of opgeslagen. De olie is dan weggelopen naar een andere gedeelte of er zelfs helemaal uitgelopen, waardoor die herrie gaat maken.

Dat had ik me ook laten vertellen door de gas-inbouwer. Die heeft daarop de pomp vervangen. Helaas zonder resultaat: de herrie blijft.

Bothje

Heel gewoon lid
Da's mooi dat je hem eindelijk onder de billen hebt :489::cheer:
Als je hardop het nieuws zit te oefenen in je RoomsteR, heb je dan erg last van die galmtijd ?;) Of ga je achterin zitten schrijven en wordt je gereden? :471:
Over de claxon was al een draadje.
De LPG knopjes zijn inderdaad veel mooier als die van Vialle, ik had daar i.v.m. garantie nieuwe auto eigenlijk geen keus in.

Bothje schreef:

>Of ga je achterin zitten schrijven en wordt je gereden?

Haha, dan nam ik wel die andere Skoda. Alhoewel... ik blijf verbaasd over de ruimte die je achterin de Roomster hebt, zelfs met mijn 1 meter 90.

Goeie tip van die claxondraad. Ga ik echt doen. Ik weet nu waar de claxon zit en nou nog ergens een oude van een Octavia ofzo op de kop tikken.

Ik had trouwens ook geen keus van LPG-installatie, de dealer kwam zelf met Landi aanzetten. En voor mij is dat spul allemaal hetzelfde. Mijn vorige installatie van GasFX hadden ze bij de handrem ingebouwd (knopje dan natuurlijk) en dat beviel goed, daarom had ik gevraagd of ze het bij deze ook wilde doen. Ik hou niet zo van dat geschroef in het dashboard.

Frans

Boet

Actief lid
Het zal me overigens niets verbazen als de claxon van een Octi 1, of zelfs een model Golf oid. erin te sleutelen valt. Is meestal toch identiek spul?

Het zal me overigens niets verbazen als de claxon van een Octi 1, of zelfs een model Golf oid. erin te sleutelen valt. Is meestal toch identiek spul?

Ja, ik sloop hem er eerst uit en dan ga ik daarmee de boer op om er een te zoeken van hetzelfde formaat. Een collega van me heeft een audi A3, ook geen gek geluid.

Frans

Bovenaan Onderaan