Ik moest 'simoniseren' even googlen, maar eigenlijk is dat niets meer dan een polish (evt met fillers erin) en wax ineen. Dan kan je net zo goed (of beter...) meteen waxen na het schuren/poetsen/polijsten. Siliconenspray zou ik sowieso niet gebruiken, dat is een smeermiddel, geen coating oid.
Wat betreft de wax/coating/lak discussie: het is natuurlijk altijd een afweging tussen duurzaamheid en gemak van aanbrengen / risico van misgaan. Een wax smeer je er zo op, en is er zo weer af. Tis tenslotte een zacht product dat (vrij) zacht blijft, dus weinig risico. Een coating (wat nogal een brede term is trouwens, menig lak wordt ook een coating genoemd, en sommige waxen ook) zoals die Gyeon is iets meer werk om aan te brengen, wat harder, en blijft langer zitten. Risico is dus ook iets groter voor problemen. Een 2k-lak is het andere uiterste: niet heel makkelijk mee te werken, maar als je het er eenmaal goed op hebt zitten, kan je heel veel jaren vooruit.
Mijn koplampen zijn, zoals ik al schreef, aan een beurt toe (nog geen APK afkeur, maar zal er niet heel ver meer vanaf zitten), en ik neig er toch naar om een 2k lak te gebruiken. Met goed schuren, goed stofvrij maken en ontvetten, moet het kunnen lukken. En zo niet, bad luck, dan probeer ik 't eerst eens te polijsten, en desnoods schuur ik 't er weer af. Maar als ik het er goed op krijg, dan kan ik 5-10 jaar vooruit. Ik houd van duurzaamheid in vele betekenissen van 't woord