(naar ik mag aannemen en een conclusie trek) een "typische VAG kwaal" lijkt het
Hoeft niet hoor.
Denk meer toevallig dat je hebt gelezen dat het op de zekeringdoos tot uiting kwam.
Ik heb het net voor de kerst gehad met mijn Pug 205.
Rook een wat branderige lucht, en niet zoals ik gewend ben van mijn rookoven, maar meer als van olie en kunststof.
Verder niks aan het handje, geen inhouden stotteren of rode lampjes, gewoon naar huis gereden.
Bleek de volgende dag de dikke kabel die van de accu naar de startmotor loopt een beetje heel weinig mantel meer te hebben.
Toch even proberen of hij nog wilde starten, en dat deed hij, maar wel gelijk een rode lamp vanwege te lage spanning.
Aangezien die dikke stroomdraden van accu, dynamo en startmotor op de één of andere manier met elkaar in verbinding staan, had het gloeien van de draad van accu naar startmotor de dynamo kopzorgen bezorgd.
Nieuwe spanningsregelaar en nieuwe draden hebben het weer opgelost.