Zo, daar ben ik weer...
Het is alweer een tijdje geleden, maar hier dan toch de afloop van het repareren van de stoel verwarming
Ik heb de bekleding losgehaald en de ringetjes verwijderd. Er zitten in totaal 13 ringetjes die bekleding om zijn plek houden.
De stoelverwarming zelf is niets meer dan een flinterdun matje met een verwarmingsdraad er doorheen.
De losse bekleding heb ik vervolgens in de wasmachine gewassen. Alle vlekken en plekken zijn er nu uit. En de bekleding ruikt weer fris.
Omdat het schuim behoorlijke oud was, aan de onderkant aan beide wangen gescheurd én de metalen beugel waar de ringetjes aan horen niet goed meer vast zat wilde ik daar ook een nieuwe voor hebben. Dus, de Skoda dealer gebeld en en de rest door hun laten doen. De meerprijs van het werk was minimaal. De stoelverwarming is inclusief de kabel die naar de stoel zelf gaan en kost excl. BTW zo'n €77,-. Een los schuimkussen is iets meer dan €65,- excl. BTW.
Omdat het verwarmingselement niet op voorraad was, ook niet bij de leverancier heeft deze bijna 3 weken in backorder gestaan.
Het totaal inclusief het opnieuw vastmaken van de stof met de ringetjes en inclusief BTW was iets over de €200,-
Een hoop geld voor alleen wat stoelverwarming, maar de losse onderdelen is wat de prijs zo hoog heeft gemaakt. Die paar centen extra om niet zelf te hoeven prutsen met die ringetjes is het mij dan wel waard.
Het enige wat ik nu nog heb is dat, omdat ik zonder bijrijdersstoel heb rondgereden er een lampje op mijn dashboard brand van de airbag. Dat klop natuurlijk omdat de airbag van de passagiersstoel niet aangesloten was.
Ik heb zelf een ODBII Bluetooth module (goedkope Chinese variant) en op mijn Android mobiel Torque. Ik krijg netjes realtime data (Toeren, temperaturen etc) maar als ik een scan doe naar foutcodes zegt Torque dat er geen foutmeldingen te vinden zijn...