Drive mode knop Octavia 3

blauwkeut

Forumguru
Knoppen: dealer of online via b.v. http://www.online-teile.com/ (één van de zovele die VAG onderdelen verkoopt)

Inbouwen: normaal moet je de bij DSG de cover van de versnellingspook oplichten (DSG) of de 'sok' van de versnellingspook loshalen (niet-DSG) en dan de knoppen langs achteren eruit duwen...

TedVlemmings

Forumguru
blijkbaar. Waarschijnlijk is me dit ontgaan omdat ik de 6e met mijn skoda richting midden Italië aan het rijden ben :) is wel de ideale meeting locatie geweest vanuit mij gezien, helaas net iets te laat dit jaar

Fucky

Senior Member
Ik wil wel zo een drive mode knop maar Pon zegt kannie.........zegt niet alles natuurlijk!
Ik wacht gewoon op @Antera

Antera

Donateur
Helaas zie ik inderdaad dat er veel verschillende soorten zijn. Nu is de vraag waar zitten deze verschillen in en dat is niet te achterhalen. Ik zal dus eigenlijk ook moeten zien te achterhalen welke knoppen combi welke OEM nummer heeft. Dan is het mijn bedoeling om de knoppen van een met MODE knop over te zetten in een auto zonder MODE knop en de boel te coderen en te testen of het zo werkt. Helaas kan ik in de schema's van de G7 de knoppen niet vinden en Elsawin heeft helaas geen data voor de O3

Dus in het kort. Moet 2 auto's eigenlijk hebben naast elkaar die dezelfde knoppen hebben waarbij 1 wel met MODE knop en een zonder maar de rest wel hetzelfde. ( zoals parkeersensoren en achterklep, of alleen parkeersensoren)

De vraag is nu of er mensen zijn die dit eventueel tijdens de meeting zouden willen testen met mij door de knoppen te demonteren. ( moet nog wel even uitvogelen hoe deze eruit moeten maar dat zal vast goed komen).

Wie zich geroepen voelt hoor ik graag

Antera

Donateur
Het is inderdaad heel simpel om de knoppen eruit te halen. Indien iemand het zelf wilt doen en hier de nummers kan posten samen met eventueel nogmaals de afbeelding van welke knoppen er zitten dan kan ik een inventaris maken.

Je haalt het rubbertje uit je bakje achter de pook. Daarna kan je door aan de kant van het rubbertje je vingers onder de rand zetten en kan je de afscherming om je pook compleet omhoog halen. Daarna druk je zo de knoppen eruit. Aan de kant van de MODE/parkeer/achterklep knop staat links een stikkertje met een nummer erop beginnend met 5E1.

@vandenbogerd komt zaterdag ook even langs en zou dan het mooi vinden als iemand van de groep zijn auto heel even wil afstaan om deze knop in een auto te zetten die de knop niet standaard heeft en te kijken of het doet wat het zou moeten doen met eventueel programmeren.

Antera

Donateur
Heb ik vandaag 2 O3's voor de deur staan heeft de ene de onderste rij helemaal niks en dus ook geen stekkertje terwijl auto 2 alles aan board had helaas dus niet kunnen testen. Had de knoppen er al wel uit. Hoop toch nog een keer dit te kunnen testen

Heb wel wat nummer gescoord :-)

Skoda_Fan

Actief lid
Nog een knoppen mogelijkheid. RS combi TSI/hand. Geen VRS mode plaatje.

Bijlagen

• O3 FEB14 geleverd.jpg
    O3 FEB14 geleverd.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 126

peterrapid

Forumguru
Yep the Lucky bastards, in alle Rs'en die nu nog worden geleverd is het enkel de mode-knop zoals foto in post #53

Antera

Donateur
Schema´s zijn nu aanwezig en heb daarin ontdekt wat ik vermoede. Nu alleen nog een O3 met in ieder geval een rij knoppen aan de onderzijde waarbij ik dit even mag testen.

blokart

Senior Member
Blijkbaar kan je ook de helderheid van de bepaalde knoppen bij functie geactiveerd met VCDS wijzigen op de G7 dus misschien ook O³

Bovenaan Onderaan