Drive Set Up

CDK

Forumguru
het lijkt er erg op, neem aan dat die man geen fabeltjes staat te vertellen ;) de eco en de sport stand zullen het meeste van elkaar verschillen, de gaspedaal reactie is hiermee waarschijnlijk aan te passen.
 

CDK

Forumguru
jep DSG heeft ook een sport stand idd, maar daar rij je weer hoger mee in de toeren en dat is vrij extreem, waar het hier om gaat is vooral de gaspedaal reactie
 

woutur

Lid
Ik heb het vandaag mogen ervaren in de benzine versie en de verschillen die je direct merkt zijn de respons van het gaspedaal en de stuurbekrachtiging. In stand Sport is gasgeven echt moeilijk geworden: ik kon nog maar moeilijk een beetje gas geven met optrekken. Het was echt meteen *BAM* gas. Het sturen werd ook een stuk zwaarder. In normaal vond ik het sturen een stuk lichter (fijn bij rotondes) en het gas reageerde ook zoals ik normaal gewend ben van een benzine auto.

Hoe dit bij diesel uitpakt weet ik nog niet.
 
In de BMW 1 serie heb je ook zo'n schakelaar. ECO/COMFORT?/SPORT
Dat verschil merk je meteen in gasresponse en het sturen (zwaar/licht). In de sportstand word je zelfs uitgenodigd om in een 116d een stukje te gaan scheuren. Erg leuk!
 

seadweller

Nieuw lid
Klinkt als waar voor je 100 eu dus. Je krijgt er een anders reagerende auto van.
Ik las ook in een folder/prijslijst dat het ook de climate Control settings aanpast. Lijkt mij vreemd. Foutje in de tekst?
 

sitechris

Donateur
Ik heb deze optie ook in mijn Seat Leon, ik heb handbak. Gebruik de optie nooit. Heb alles in sportstand (besturing meest zwaar en meest directe gasrespons) staan. De verschillen zijn overigens heel klein en nauwelijks voelbaar met de normale stand. Alleen de eco stand is qua gasrespons wat vervelender. Een zinloze optie in mijn optiek.
 

seadweller

Nieuw lid
Wat betreft de Climatronic staat het toch echt in de BL prijslijst van de laatste versie. Heel apart.

@Brevan; dat IS natuurlijk een mogelijkheid :)

drive set up, controle van instellingen voor o.a. motor, stuurbekrachtiging en climatronic 2
 
@Sitechris: dit ben ik niet met je eens. Met de 1-serie heb ik ook weleens een paar ritjes gehad waarbij ik geen haast had. Je zet de eco stand aan en gaat relaxed cruisen. Je bespaart zo wel btandstof.
 

RoelF

Forumguru
...heb ik ook weleens een paar ritjes gehad waarbij ik geen haast had...
:D ik zie het helemaal voor me. 4 jaar lang knetterhard gereden, maar ook wel eens een paar ritjes rustig.

Ik heb de optie niet gekozen omdat ik verwacht dat, na een paar keer spelen en wisselen, hij toch in 1 stand blijft staan. Toegegeven, ik heb er niet mee proef gereden.
 

Herman Janssens

Senior Member
Ik hou nu eenmaal van zaken waar ik zelf bepaalde dingen mee kan beppalen in een wagen. Sitechris geeft het beste bewijs van het nut van de 100 euro ( in België worden die straks flippo's genoemd :D ) wel zijn nut kan hebben:hij heeft uitgemaakt dat de sportstand voor hem ideal was. Had hij de optie niet gehad, had hij nu nog altijd NORMAL gereden. Natuurlijk kunt ook zeggen dat u als u de optie niet hebt ook niet kunt weten wat u mist en er dan ook geen behoefte aan hebt.
 

CoesDoes

Forumguru
Klinkt als waar voor je 100 eu dus. Je krijgt er een anders reagerende auto van.
Ik las ook in een folder/prijslijst dat het ook de climate Control settings aanpast. Lijkt mij vreemd. Foutje in de tekst?
Dat is geen foutje in de tekst, je kan ook climate control setting aanpassen. Ik denk zelf de rijeigenschappen voornamelijk op sport en de climate settings op eco te gaan zetten
 

leo442

Forumguru
@seadweller: dat is alleen bij de hatchback versie. Die zet in sportstand je climate control automatisch op 26 graden. Iets met 'hot-hatch' denk ik ;)

Dit zal hij waarschijnlijk doen om de airco pomp minder actief te laten zijn, zodat er meer pk's aanwezig zijn in de sportstand.
 

Flem_nl

Forumguru
jep DSG heeft ook een sport stand idd, maar daar rij je weer hoger mee in de toeren en dat is vrij extreem, waar het hier om gaat is vooral de gaspedaal reactie

Heb nu zelf een golf VI variant 1.6tdi met dsg en rij eigenlijk altijd in D, zelden S. Idd hoog toerental. Wilde op mn nieuwe O3 combi 1.4 tsi dsg ook deze optie. Door dealer afgeraden. Hij gaf aan dat dit meer een toegevoegde waarde heeft op hand bak. De dsg heeft immers al een normale en sport optie. Plus ook de flippers als je sneller wilt schakelen
 
Bovenaan Onderaan