Drive Set Up

CoesDoes

Forumguru
Heb nu zelf een golf VI variant 1.6tdi met dsg en rij eigenlijk altijd in D, zelden S. Idd hoog toerental. Wilde op mn nieuwe O3 combi 1.4 tsi dsg ook deze optie. Door dealer afgeraden. Hij gaf aan dat dit meer een toegevoegde waarde heeft op hand bak. De dsg heeft immers al een normale en sport optie. Plus ook de flippers als je sneller wilt schakelen
Dus met een DSG krijg je ook verschillende settings voor je climate control, gasrespons en stuurbekrachtiging? ;)
Ik zeg niet dat drive setup het nodig is, maar m.i. heeft de dealer het niet geheel juist omdat drive setup wel settings voor deze zaken toevoegt. (De DSG stand is trouwens ook een optie binnen de setup)

Flem_nl

Forumguru
Dus met een DSG krijg je ook verschillende settings voor je climate control, gasrespons en stuurbekrachtiging? ;)
Ik zeg niet dat drive setup het nodig is, maar m.i. heeft de dealer het niet geheel juist omdat drive setup wel settings voor deze zaken toevoegt. (De DSG stand is trouwens ook een optie binnen de setup)

Daar heb je een heel goed punt. Nee, die settings heb je idd niet met een standaard DSG. Maar de vraag is op ik die verschillende standen echt nodig heb. Ik denk van niet. En dan is het een optie die me onnodig geld kost per maand!

TedVlemmings

Forumguru
Ik heb deze optie ook in mijn Seat Leon, ik heb handbak. Gebruik de optie nooit. Heb alles in sportstand (besturing meest zwaar en meest directe gasrespons) staan. De verschillen zijn overigens heel klein en nauwelijks voelbaar met de normale stand. Alleen de eco stand is qua gasrespons wat vervelender. Een zinloze optie in mijn optiek.
Mooie reactie dit. Je gebruikt de optie nooit maar hebt je auto wel overal in sportstand staan? Je gebruikt de optie dus wel, want zonder deze opties had je de keuze voor de sportstand nooit gehad! Ik heb het ook besteld en zal het in het begin wat uittesten alvorens een voor mezelf meest comfortabele configuratie in te stellen en nooit meer te veranderen. Lijkt me de €100 wel waard over de gehele periode dat ik de auto hoop te rijden.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Mik19

Lid
Er zit ook een optie bij om deze individueel in te stellen, dus van alle mogelijkheden een eigen setting. Deze gebruik ik vaak en de sport optie als ik even wat sneller wil. ECO en normaal gebruik ik niet

sitechris

Donateur
@TedVlemmings: Je kunt in ieder geval bij Seat, Skoda de zaken individueel instellen. Dat is prettig.

Want het kan erger:
Ik reed laatst in een BMW 3 serie en zij leveren een vergelijkbare gadget. Ecomode (echt naar, nooit aanraken die knop, als je gas geeft ervaar je heel veel weerstand), comfort mode en sportmode. Besturing, gasrespons en de automaatinstellingen wijzigen per stand. En dat is een probleem. In comfortmode stuurt de auto heel indirect, maar schakelt de automaat heerlijk soepel. In sportmode stuurt de auto beter (overigens nog steeds BMW onwaardig), maar schakelt de automaat heel sportief (lees: onrustig) heel laat pas door. Je kunt (niet zoals in de Seat en Skoda) dus niet deze settings individueel instellen (besturing in sport, automaat in comfort). Kortom......je hebt altijd een compromis. Voor mij een 100% showstopper. Je hebt dus nooit de ideale situatie.

Herman Janssens

Senior Member
@TedVlemmings: Je kunt in ieder geval bij Seat, Skoda de zaken individueel instellen. Dat is prettig.

Want het kan erger:
Ik reed laatst in een BMW 3 serie en zij leveren een vergelijkbare gadget. Ecomode (echt naar, nooit aanraken die knop, als je gas geeft ervaar je heel veel weerstand), comfort mode en sportmode. Besturing, gasrespons en de automaatinstellingen wijzigen per stand. En dat is een probleem. In comfortmode stuurt de auto heel indirect, maar schakelt de automaat heerlijk soepel. In sportmode stuurt de auto beter (overigens nog steeds BMW onwaardig), maar schakelt de automaat heel sportief (lees: onrustig) heel laat pas door. Je kunt (niet zoals in de Seat en Skoda) dus niet deze settings individueel instellen (besturing in sport, automaat in comfort). Kortom......je hebt altijd een compromis. Voor mij een 100% showstopper. Je hebt dus nooit de ideale situatie.
Inderdaad, bij Skoda kun je als de af-fabriek modes je niet helemaal bevallen zelf een individuele mode creëren. Dat lijkt me wel tof omdat ik graag een personlijke touch geef.

Joske

Forumguru
Wil je wat sneller, zet je AC dan even af, schilt gauw 6 pk.. Op mijn O2 merk ik dat niet, maar op mijn F1 wel hoor.. schilt bijna 10% vermogen :D

Falcon

Donateur
Via VCDS kan je via bijv. @Antera deze modus ook op een standaard modus laten zetten. Zag ik volgens mij in zijn VCDS MQB optie-lijst pdfje staan.

Bovenaan Onderaan