Onlangs is de auto bij de garage geweest ivm regulier onderhoud. Aangegeven dat de accuspanning door het vele thuiswerken laag is. De accu is gecontroleerd en deze was niet aan vervanging toe. Advies gekregen om een druppellader te kopen.
Nu heb ik weinig verstand van druppelladers, maar als je zo de product informatie leest kun je weinig fout doen? Ik heb een model gekocht welke in mijn ogen geschikt is voor mijn type accu. Accu is 69Ah, druppellader is 4Ah t/m 100 Ah?
Wat blijkt, de druppellader geeft in minder dan 2 uurtjes laden aan dat de accu volledig vol is.
Kijk ik op m'n connect app dan zie ik 11,3 volt. Vervolgens 20min gereden en nu staat de accu op 11,7 volt.
Ik zie nog altijd de waarschuwing dat de accu spanning te laag is
Iemand die hier meer vanaf weet?
Overigens weet ik niet wat ik met de "repair" functie kan of moet doen.
Foto accu en druppellader:
Nu heb ik weinig verstand van druppelladers, maar als je zo de product informatie leest kun je weinig fout doen? Ik heb een model gekocht welke in mijn ogen geschikt is voor mijn type accu. Accu is 69Ah, druppellader is 4Ah t/m 100 Ah?
Wat blijkt, de druppellader geeft in minder dan 2 uurtjes laden aan dat de accu volledig vol is.
Kijk ik op m'n connect app dan zie ik 11,3 volt. Vervolgens 20min gereden en nu staat de accu op 11,7 volt.
Ik zie nog altijd de waarschuwing dat de accu spanning te laag is
Iemand die hier meer vanaf weet?
Overigens weet ik niet wat ik met de "repair" functie kan of moet doen.
Foto accu en druppellader: