Nee voor jij door hebt wat er aan een wagen mankeert is die alweer verkocht..........@EdK it wasn’t me.
Ik heb niet stage 1 dsg laten doen, alleen de 1e update dsg en stage 1 chiptuning, daarom vind het het bijzonder dat het schakelgedrag is veranderd (mild) lijkt wel alsof die dus nog heel even benzine injecteert terwijl dat op dat moment niet nodig is. Ik weet niet zeker of ze de snelheid van het schakelen aanpassen bij die 1e update.Als je DSG stage 1 hebt laten doen, zijn ook de schakelmomenten aangepast (en nog wat dingen, niet alleen de koppelbegrenzer). In principe zou het dan fijner moeten rijden.
Na aanpassing heb ik altijd heel tevreden rondgereden met de DSG. Bij 4 auto's. Bij de laatste (met DSG6) vond ik de bak ook zonder aanpassing al een stuk prettiger dan de DSG7
Dat laatste gaan we meemaken want ik kreeg de 199,- Dsg aanpassing en gratis bij. Dat was de actie.DSG tuning Stage 1
Geschikt voor alle DSG versnellingsbakken. Dit type tuning wordt toegepast in combinatie met chiptuning waarbij het koppel hoger wordt dan het maximum toelaatbare van de standaard DSG software en bestaat uit:
Verhogen koppelbegrenzing en koppelingsdruk
Hieronder staat het maximale motorkoppel vermeld hetgeen de DSG versnellingsbak betrouwbaar kan verwerken, standaard resp. na aanpassing:
DSG tuning Stage 2
Dit type tuning is het meest gekozen als u klachten heeft over schakelgedrag van de auto en is geschikt voor alle types DSG. Wij hebben lange ervaring in het ontwikkelen van verbeterde software voor uw specifieke DSG versie. Deze software-aanpassing bestaat uit:
- Verhogen koppelbegrenzing en koppelingsdruk
- Optimaliseren schakeltoerentallen
Aanpassen maximaal schakeltoerental- Optimaliseren schakelsnelheid
- Geen kickdown in handmatige stand
Bovenstaand even bij VAG Techniek gekopiërd van hun site.
Maar stage 1 is gratis bij een stage 1 motor tuning maar doet alleen wat mbt motorkoppel na tuning
Stage 2 doet ook één en ander aan de schakeltoeren en snelheid, maar dit kost je dan een € 199,00 bij een stage 1 motor tuning.
Maw je hebt meer vermogen gekregen met je motor tuning maar om je probleem met schakelen te verhelpen zal je toch voor die €199,00 extra moeten gaan
Denk dat ik wel weetDat laatste gaan we meemaken want ik kreeg de 199,- Dsg aanpassing en gratis bij. Dat was de actie.
Stage 1 dsg tuning is het dus. Ben benieuwd wat ze er van gaan brouwen. Ik laat het morgen weten.
Vervolgens kan met uiteraard de DSG 2 doen. Maar goed, hiermee gaat die later schakelen en dus veel meer verbruik en slijtage, weinig toegevoegde waarde.
Mijn eigen rijervaring? Ken je die reclame niet, Nieuwe tijden tijd voor het nieuwe rijden. Schakelen bij 1800 toeren, maar hey als ik meer touren kan vragen met het zelfde verbruik en sportiever kan rijden, hook me up. Volgens mij zijn vaker meer touren ook meer slijtage op langere termijn, want in het zelfde tijdsbestek als een blok wat minder touren maakt, maar de zelfde KM aflegt hoeft het gehele blok minder hard te werken.En die aanname is gebaseerd op?
Als je DSG stage 1 hebt laten doen, zijn ook de schakelmomenten aangepast (en nog wat dingen, niet alleen de koppelbegrenzer). In principe zou het dan fijner moeten rijden.
Na aanpassing heb ik altijd heel tevreden rondgereden met de DSG. Bij 4 auto's. Bij de laatste (met DSG6) vond ik de bak ook zonder aanpassing al een stuk prettiger dan de DSG7
Misschien dat hij al verkeerd is gemonteerd.echter heb ik de auto pas 2 weken