DSG altijd met "flippers"?

fried

Nieuw lid
Dag,

Ik ben op zoek naar een nieuwe leaseauto, nu is mijn oog mede gevallen op de Skoda Octavia Elegance Business...

Binnenkort dus eens een proefritje maken :laugh:

Maar wat ik zo snel niet terug kan vinden (in folders, pdf-jes, google) is of een TDI met DSG altijd die flippers achter het stuur heeft.

Weet iemand het antwoord?

Ronnie

Forumguru
Wij hebben op het werk 5 stuks VW T5 TDI's, allen met 6traps DSG, echter geen enkele met flippers.

Neptukker

Forumguru
Dag,

Ik ben op zoek naar een nieuwe leaseauto, nu is mijn oog mede gevallen op de Skoda Octavia Elegance Business...

Binnenkort dus eens een proefritje maken :laugh:

Maar wat ik zo snel niet terug kan vinden (in folders, pdf-jes, google) is of een TDI met DSG altijd die flippers achter het stuur heeft.

Weet iemand het antwoord?
Volgens mij is dat in Nederland (bij een Octavia) standaard. In ons omringende landen is het los bij te bestellen (en is de optieprijs lager).

maf

Lid
Helaas, is met de Business Line niet mogelijk. Die flippers zitten aan het 3-spaaks sportstuurwiel en die is niet bij te bestellen bij de Business Line.

rbo

Senior Member
Op de elegance bsn line zit dit niet standaard op en is ook niet als optie te krijgen.Alleen op de gewone elegance.

fried

Nieuw lid
Helder! En bedankt

Bedankt voor alle reacties!

Het is me inmiddels duidelijk geworden dat "Flipperen" op een businessline niet gaat lukken ;)

Het is niet anders...

Neptukker

Forumguru
Bedankt voor alle reacties!

Het is me inmiddels duidelijk geworden dat "Flipperen" op een businessline niet gaat lukken ;)

Het is niet anders...
Bij de Octi diesel Elegance BL in de showroom van mij dealer zater er gewoon flippers op. Mijn tip: check niet enkel dit forum maar ga ook eens bij een dealer langs. Hoe dan ook: je gebruikt het even aan het begin en dan merk je dat de automaat het zelf uitstekend afkan.

TL@

Forumguru
MF-stuur, wil zeggen flippers. Zo is het toch in Belgie. Geen MF-stuur, geen flippers.

MarcoO2

Forumguru
Zal dan wel een vaste combi zijn: zodra je het MF-stuur bestelt, krijg je ook flippers? Tenminste, zo vatte ik het op.

mothergoose

Actief lid
Er schijnt een release geweest te zijn van de eerste nieuwe lichting Octavia's met DSG én flippers. Als je dat wilt, moet je er een uit de showroom nemen wat ze zijn niet te bestellen op de O2.... Helaas. Ook niet op de TSI modellen overigens.

TL@

Forumguru
Is dat zo? Staat MF-stuur niet voor de knopjes op het stuur (Multifunktionslenkrad)? Zie ook http://www.octavia-forum.de/forum/viewtopic.php?t=6242

Eerder in dit draadje was sprake van het sportstuur, volgens mij is dat niet het MF-stuur.

In België krijg je bij een MF-stuur die flippers gewoon bij. je kan niet alleen MF of alleen flippers hebben. Altijd beiden of geen van beiden.
Ik weet niet of je dan sportstuur moet nemen of niet.

Ik zou vooral ook eerst proberen of het wel prettig schakelt. Ik heb de DSG met bediening op de pook gereden, en ik miste de flippers niet. In de praktijk gebruik je de handbediening toch al weinig.

Rallye

Forumguru
Ik zou vooral ook eerst proberen of het wel prettig schakelt. Ik heb de DSG met bediening op de pook gereden, en ik miste de flippers niet. In de praktijk gebruik je de handbediening toch al weinig.

Het grote probleem is dat de pook niet intuïtief werkt. Het klinkt wel logisch, opschakelen naar voren en terugschakelen naar achteren, maar dat is het niet, omdat je lichaam bij optrekken resp. afremmen een andere beweging maakt, namelijk bij optrekken naar achteren en bij remmen naar voren, dus beide "tegen de pook in". Daarom zou ik altijd flippers willen bij DSG.

tlpeter

Actief lid
Dit is normaal
Met karten heb je dit ook en is heel logisch
Als je erg hard remt kun je nou eenmaal niet de pook naar je toe trekken
Ik heb het dan over hard remmen en dan voornamelijk op het circuit
Maar aangezien daar de techniek wordt ontwikkeld wordt het ook zo gebouwd

Bovenaan Onderaan