DSG bak(7)

Ja race eend hoop op een goede afloop. Laat het je ook uiteraard weten. Zoals je ziet is het niet een bekend probleem. Weet ik dat ook. Altijd makkelijk.
Wil weer gauw genieten van de auto. Maar daar weet jij genoeg van, toch?

van inkel

Forumguru
Ik heb mijn wiel eraf gehaald en de aandrijfsas naar de bak kan je echt heen en weer bewegen. Zo's speling voel ik ook.

Kun je de as van links naar rechts bewegen ? Zo ja, dit moet anders drukken de assen in de bak bij het inveren. Als dit strak zou zitten zou de bak echt zo kapot zijn.

guitar_billy

Senior Member
Ik heb mijn wiel eraf gehaald en de aandrijfsas naar de bak kan je echt heen en weer bewegen. Zo's speling voel ik ook.
kun je de as van links naar rechts bewegen ? Zo ja, dit moet anders drukken de assen in de bak bij het inveren. Als dit strak zou zitten zou de bak echt zo kapot zijn.

@Van Inkel, je bedoeld hier "van-linkerkant-auto-naar-rechterkant-auto" (axiaal) bewegen ? dit weet ik dat kan, mag en moet.

Weet iemand hoe het zit met linksom / rechtsom "draaien om de as" (radiaal) bewegen dan ?

Als je naast mijn linkervoorwiel zit en dan de as vastpakt dan zit er aardig wat beweging in van voren naar achteren toe.

Ronnie

Forumguru
Zoals al geschreven: axiale speling in de aandrijfassen is een must in verband met in -en uitveren, draaien enz., echter radiale speling op de homokyneten is uit den boze!
Met name aan de wielzijde mag er absoluut geen speling aanwezig zijn in welke stand van het wiel dan ook. Is er speling dan gaat de as slingeren(bromgeluid) ratelen in de bochten op de frequentie van de draaisnelheid van het voorwiel.
De binnenste kyneet kan iets speling hebben, niet de kyneet zelf maar het uitgaande lager van de versnellingsbak, dus de astap.

Mijne heren,

Ik vanochtend een (verontrustend) telefoontje gekregen van mijn dealer of ik aanstaande maandag al langs kon komen ivm een "software update" van mijn DSG7 versnellingsbak.

Hebben jullie iets vernomen van evt. problemen? Zelf ik rij een 1.4 TSI en die is (nog) niet getuned.

Heb je problemen met je bak?

Wat zou er niet goed zijn?

Gok dat het bij mij NIETS met software te maken heeft, maar ben toch benieuwd naar jouw probleem....

Ik heb niet het gevoel dat er iets mis is. Hij rijd, lees schakelt prima. Maar de chef werkplaats heeft het over een "gewone software update" en of ik "van de week nog langs kon komen". Nou als men je zoiets vraagt dan doet dat toch stof tot nadenken, vind je niet?

Er is inderdaad een software update op de DSG bakken aangekondigd.
Details weet ik helaas niet meer.

Is al van een paar weken geleden echter.

IK zou nog even terug komen op mijn probleem. Gisteren een telefoontje van de garage gehad dat er een nieuwe DSG bak in moet. Geluid en speling zou in de bak zitten. Dit na 3500 km.

We gaan het zien.....

Mijne heren,

Ik vanochtend een (verontrustend) telefoontje gekregen van mijn dealer of ik aanstaande maandag al langs kon komen ivm een "software update" van mijn DSG7 versnellingsbak.

Hebben jullie iets vernomen van evt. problemen? Zelf ik rij een 1.4 TSI en die is (nog) niet getuned.

Wat was nu de reden van de software update? en kan je meer vertellen?

Ik liet mij vertellen dat de temparatuur sensor van de DSG7 koppeling niet goed zou functioneren, waardoor het mogelijk is dat die dan verkeerde signalen naar het motor management kan geven. In middels hanteert de fabriek een ander type sensor. Bij nieuwe af te leveren DSG7's zal het probleem niet meer voorkomen.

Bovenaan Onderaan