DSG dokter?

Rosinfield

† In Memoriam
Het is op zich ook niet echt een probleem, maar wanneer je veel file rijdt, is het wel erg belastend voor de bak.
 

Rob

Forumguru
Wat je zegt is dus eigenlijk dat het voor de bak beter is om tussen "stapvoets" en zeg 15 km/h steeds tussen 1 en 2 te blijven pingpongen dan dat hij in 2 blijft staan? In M. schakelt ie wel rond 10-15 km/h terug naar 1 maar komt op mij niet heel fijn over. Beetje bokkend gedrag en flinke vertraging op de motor enzo.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, juist als je stil staat en steeds langzaam een stukje opschuift, dan krijg je dat constante geschakel, waar je bij een aangepaste versie gewoon in de 1 blijft.
 

Rob

Forumguru
ahaaa, ik snap 'm. Het is maar of je het bekijkt vanuit stilstand-optrekkend of rijdend-afremmend perspectief ;)
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Overigens moet je je er ook weer niet zo heel veel bij voorstellen. De exacte cijfers ken ik niet, maar de schakelmomenten liggen net iets hoger (en bij S lager). Zoals gezegd, iemand die eens met zo'n exemplaar zou rijden, zou niets vreemds opvallen. Ik vind het net wat meer beantwoorden aan hoe ik zelf met een handbak zou rijden en ik ben verre van een "toeren trekker". Ter illustratie, waar vroeger al rond 60 naar de 7 werd opgeschakeld, gebeurt dit nu rond 75
 
Bovenaan Onderaan