Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
als je gewoon je linker voet op de rem houdt en je rechter voet op het gaspedaal, zullen er maar weinig zijn die sneller bij het stoplicht weg zijn.
als je alles netjes met je rechter voet doet, duurt het inderdaad wat langer. Gewoon proberen zou ik zeggen, je zult zien dat je veel sneller bent.
</font><blockquote><font class="small">Citaat: TDIDSG</font><hr />
Het wisselen van pedaal kost tijd.
Bij de handbak trap je de koppeling in en andere voet geeft gas.
[/ QUOTE ]
Ik ben het eens met de vorige schrijvers. Als ik eens echt vlot wil optrekken bij bijvoorbeeld een verkeerslicht dat zet ik mijn linker voet op de rem en de rechter op het gaspedaal. Net als bij een handgeschakeldebak ben je snel weg zonder pedaalwissel.
Aangezien de laatste post dateert van 2006, zijn er inmiddels wat wijzigingen in motoren en DSG-programmatuur geweest. Kan iemand nu zeggen of het principe van launch control bij DSG mogelijk is?
Lijkt me niet als je de werking van een DSG bak bekijkt:
Er zijn 2 electr. koppelingen actief, de eerste in de gekozen versnelling, de tweede staat dan "standby" in de tweede versnelling enz. Dus als je iets gas geeft zal de eerste koppeling van de comp. het signaal krijgen om aan te grijpen.
Aangezien de laatste post dateert van 2006, zijn er inmiddels wat wijzigingen in motoren en DSG-programmatuur geweest. Kan iemand nu zeggen of het principe van launch control bij DSG mogelijk is?
Het principe wel. Maar of VAG de keuze gemaakt heeft het ook in een Skoda in te bouwen is de vraag. In de Golf GTI gaat het dus wel; in de meeste Skoda (diesels) niet. Gaat het wel in een RS met DSG? Wie kan het proberen? Heeft één van de leden een benzine-RS met DSG?
zeker na de facelift zijn er meer modellen met de DSG leverbaar (1.4, 1.8 en 2.0 benzine) en volgens mij alle diesels. De 7-traps is natuurlijk nieuw, misschien dat er daardoor wel de mogelijkheid voor LC bestaat?
Das waar. Alleen reikt de portemonnee niet zo ver... los van het feit dat ik niet zo'n fan ben van BMW. Maar ook op een Octavia kan het een geinig snufje zijn!
Niet vaak, maar af en toe voor de fun... Als het een farieksoptie zou zijn, had ik het zeker niet genomen! Maar als het erop blijkt te zitten, waarom niet?
Een sprintje op z'n tijd blijft leuk, zeker als je zo'n "petje" naast je hebt staan die denkt dat hij die saaie burgerbak er even uit zal trekken. Dan is het leuk om te zien hoe beteuterd ze kunnen kijken als je in no time weg bent bij dat stoplicht... en voor dat soort fun-gevallen is LC wel een leuke gimmick.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.