Dsg met 200k op de teller

Jorus

Nieuw lid
Beste ervaringsdeskundigen,
Na jaren Frans te hebben gereden en ik nu iets meer vermogen wil hebben ivm de caravan is mijn oog gevallen op een yeti uit 2012 met iets meer dan 2 ton op de teller. De afgelopen jaren heeft hij keurig zijn beurten gehad etc. Ik snap dat een aankoopadvies lastig is te geven op afstand, maar mijn vraag is.. hoe lang houdt zo'n DSG het eigenlijk vol en kan ik rekenen op kosten met zo'n kmstand? Ik heb zelf totaal geen ervaring met een automaat, dus alles is nieuw voor me.

Dan heb ik nog een andere vraag, op mijn Peugeot heb ik voor elkaar weten te krijgen dat de verlichting altijd aan is (middels pp2000) . Is dit op een yeti ook makkelijk te regelen via de benodigde software en stekker?
 

hemi24

Forumguru
Grote verschil is welk type DSG het betreft. Als het een 6 traps is is het een versie met koppelingsplaten die in een oliebak draaien; dit type is doorgaans betrouwbaarder dan een 7-traps DSG met droge plaatkeppelingen.

Aanpassingen als bijvoorbeeld verlichting zijn kinderspel met VCDS (Vagcom) of OBDeleven.
 

Jorus

Nieuw lid
Het gaat om een dsg 7. Zou dat rondom deze kmstand in de papieren kunnen lopen of kan ik er nog wel een ton mee rijden bijv?

Dat de aanpassingen makkelijk te doen zijn is fijn om te horen.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Moeilijk te zeggen zo; eigenlijk net als bij elke auto: als de koppeling op z’n eind is, moet er een nieuwe in en dan kun je weer een heel wat kilometers vooruit.

Alles valt en staat natuurlijk met hoede auto bereden is én of deze z’n onderhoud netjes heeft gehad…
 

Jorus

Nieuw lid
Ja precies. Onderhoud heeft hij netjes gehad. Is het ook nog een voor of nadeel dat hij geïmporteerd is uit Duitsland of maakt dit niks uit.
 

hemi24

Forumguru
Wat zou dat voor voor- of nadeel moeten zijn?

Is de auto recentelijk geïmporteerd of al jaren terug als Jahreswagen?
 

hemi24

Forumguru