Dsg met 200k op de teller

Jorus

Nieuw lid
Beste ervaringsdeskundigen,
Na jaren Frans te hebben gereden en ik nu iets meer vermogen wil hebben ivm de caravan is mijn oog gevallen op een yeti uit 2012 met iets meer dan 2 ton op de teller. De afgelopen jaren heeft hij keurig zijn beurten gehad etc. Ik snap dat een aankoopadvies lastig is te geven op afstand, maar mijn vraag is.. hoe lang houdt zo'n DSG het eigenlijk vol en kan ik rekenen op kosten met zo'n kmstand? Ik heb zelf totaal geen ervaring met een automaat, dus alles is nieuw voor me.

Dan heb ik nog een andere vraag, op mijn Peugeot heb ik voor elkaar weten te krijgen dat de verlichting altijd aan is (middels pp2000) . Is dit op een yeti ook makkelijk te regelen via de benodigde software en stekker?
 

hemi24

Forumguru
Grote verschil is welk type DSG het betreft. Als het een 6 traps is is het een versie met koppelingsplaten die in een oliebak draaien; dit type is doorgaans betrouwbaarder dan een 7-traps DSG met droge plaatkeppelingen.

Aanpassingen als bijvoorbeeld verlichting zijn kinderspel met VCDS (Vagcom) of OBDeleven.
 

Jorus

Nieuw lid
Het gaat om een dsg 7. Zou dat rondom deze kmstand in de papieren kunnen lopen of kan ik er nog wel een ton mee rijden bijv?

Dat de aanpassingen makkelijk te doen zijn is fijn om te horen.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Moeilijk te zeggen zo; eigenlijk net als bij elke auto: als de koppeling op z’n eind is, moet er een nieuwe in en dan kun je weer een heel wat kilometers vooruit.

Alles valt en staat natuurlijk met hoede auto bereden is én of deze z’n onderhoud netjes heeft gehad…
 

Jorus

Nieuw lid
Ja precies. Onderhoud heeft hij netjes gehad. Is het ook nog een voor of nadeel dat hij geïmporteerd is uit Duitsland of maakt dit niks uit.
 

hemi24

Forumguru
Wat zou dat voor voor- of nadeel moeten zijn?

Is de auto recentelijk geïmporteerd of al jaren terug als Jahreswagen?
 

hemi24

Forumguru
Dat is inderdaad niet zo zwaar, dus dat moet met de 1.2 TSI wel gaan.

Ik neem aan dat het die zwarte is die in Tiel te koop staat?
 

Jorus

Nieuw lid
Nee in Utrecht, beige, die trekhaak moet je even uit de filters halen als je die er al in had . Zit er wel op maar staat niet tussen de opties.
 

haassie

Forumguru
-weet niet of de 1.2 gevoelig is voor het oliespook (slechte schraapveren die tot olieverbruik leiden want wordt leiden lijden)
-Ketting? weet niet of deze een ketting heeft of riem.
-DQ200 - gokje, beetje afhankelijk van hoe de auto gebruikt is, hoewel de lichtere motoriseringen, beter gaan met deze versnellingsbak. 200K is al best hoog, dus wanneer de koppeling nog niet vervangen is, dan zal hij al aardig onderweg zijn. De proefrit zal duidelijk moeten geven, soepel schakelen, geen stapjes op de toerenteller in de versnelling.

Wellicht kan de onderhoudshistorie wat meer duidelijk gegeven over wat er zoal gedaan is. succes met de aankoop altijd spannend.
 

Jorus

Nieuw lid
Ketting is vervangen na het importeren (ca 70k km geleden). Weet niet hoelang zo'n ding meegaat, maar langer dan een riem mag ik hopen. Vervangen van de koppeling zal ik maar incalculeren als toekomstige kosten inderdaad als dit nog niet is gebeurt in het verleden.
 

Maggy

Forumguru
Persoonlijk…. Zou ik em lekker laten staan. En een handbak kopen. Als je een reparatie krijgt aan een dsg gaat dat in de papieren lopen.
 
Bovenaan Onderaan