Oke, het spijt me. Wellicht heb ik het niet goed begrepen of verwoord, maar wist nu ook weer niet dat het zo gevoelig lag hier. Ik probeerde alleen duidelijk te maken wat betreft de motor, dat TVS op zo'n veilig mogelijke manier, zoveel mogelijk vermogen eruit probeert te halen (persen is dan blijkbaar niet het goede woord). Dat hoofdstuk sluit ik nu even af, aangezien dit nog niet 100% is en het geen zin heeft om te speculeren waarom iets wel of waarom iets niet. Dit komt later in een apart topic. Ik wilde alleen zeggen dat ze hun best hebben gedaan.
Wat betreft de DSG, waar het hier inderdaad in eerste instantie om ging:
Het hoorbaar schakelen / geluid in de bak
Blijkbaar is dit 'normaal' bij sommige auto's met een DSG. Zelfs bij nieuwe auto's heb ik mij laten vertellen. Dit kon liggen aan het vliegwiel, de koppelingen en/of de bak zelf. Je kon het allemaal vervangen en dan nog het geluid blijven horen. Zolang het niet te voelen is en alleen te horen, hoefde ik me geen zorgen te maken.
Verder, verbeter me als ik weer rare dingen zeg, is de software aangepast zodat het schakelen beter gaat, de achteruit gaat nu sneller (voorheen moest je zo'n 3 seconden wachten) en natuurlijk de standaard optimalisatie. Je merkt dat het beter gaat, vlotter, vloeiender. Af en toe voel ik nog een schokje, maar ik weet niet of dat weg te krijgen is. Natuurlijk hoop ik op de lange termijn onderdelen te sparen, maar dat gaan we zien.
Ik ben tevreden/blij dat de auto langs is geweest bij ze.