DSG schakelt van 1 naar 2 alsof je over ribbels rijdt

Rudger

Lid
@Ferenc Het heeft bij mij zeker geholpen. De klachten van wegrijden over ribbels en het in een versnelling "klappen" is voorbij.

Bij mij was het soms ook lastig te reproduceren. Maar als je rijdt en afremt tot je bijna stilstaat en dan gas geeft, kon ik het reproduceren. De bak staat dan nog in de 2e versnelling.

Ik ben bij Hegeman in Arnhem geweest en bij hen was de klacht bekend en ze wisten hoe ze het op moesten lossen.
Zou er zeker niet mee doorrijden, want je ergert je eraan. En het lijkt me dat het er ook niet beter op wordt.

Succes!
 

plaza

Forumguru
@Ferenc Het heeft bij mij zeker geholpen.

Wat was nou uiteindelijk de veroorzaker , en wat hebben ze gedaan of vervangen ?

Ik heb namelijk exact dezelfde klacht met een hagelnieuwe Superb , en volgens de DSG dokter in Varseveld is de klacht " micro slip " , een heel moeilijk technisch verhaal , maar komt er op neer dat de dsg software niet goed communiceert met de koppeling , en dat daardoor de oliedruk van de koppeling niet goed is , en dat de onder druk en bovendruk verkeerd om is, en daardoor slipt de koppeling , gaat om mili mili 1000e van een seconde , bij mij wordt er nu een race koppeling ingezet , omdat software matig aanpassing wel hielp , maar de klacht toch af en toe nog terugkwam , maar nu weer op een heel ander toerengebied.
 

Ferenc

Nieuw lid
@Rudger Het bleef lastig om de klacht te reproduceren, maar in de afgelopen maanden is het in mijn ogen erger geworden. Vooral als ik vanuit stilstand een helling op rijd (bv uit een parkeergarage) begint de auto steeds meer te trillen. Uiteindelijk is het volgens mijn garage een onbalans in de koppeling en deze wordt volgende week vervangen. Ik hoop dat het getril dan voorbij is.
Bedankt voor je tips!
 

Rudger

Lid
@Ferenc, hoop voor je dat met het vervangen van de koppeling je probleem voorbij is. Bij mij is het nu zo'n 7000km geleden en ik heb nergens meer last van gehad.

We lezen wel wat de uitkomst is!
 

plaza

Forumguru
Bij mij is het ook opgelost dmv een race koppeling , het probleem heet micro slib , en is grotendeels een
soft ware matig probleem , wat bij helaas niet software matig opgelost kon worden.
Het heeft met de software te maken van de oliedruk van de koppeling.
 

Rudger

Lid
@plaza bij mij hebben ze voor het vervangen zowel de motor als bak software ge-update, maar dat heeft niets uitgehaald.
Maar waarom een sport-koppeling? Komt dat overeen met een versterkte koppeling, zodat die meer kan hebben dan een 'gewone' koppeling? En wellicht ook omdat je je motor hebt getuned?
 

plaza

Forumguru
Rudger , het probleem is zo moeilijk , dat niemand ( ook de importeur niet ) het op kan lossen , behalve Ronald
van TVS de dsg docter.
Hij heeft al heel veel van deze dsg bakken met dit probleem gehad , de meesten zijn software matig op te lossen,
maar dit is echt zo specifiek .
Vergeet 1 ding niet , bij TVS lopen +/- 15 monteurs rond alleen maar omdat de DSG bak zo " probleemloos " is ............:nailbiting:
 

plaza

Forumguru
Dirkkroneman , kan ook maar zo, maar ik heb in de gauwigheid daar meer dan 10 man personeel zien rondlopen.
 

plaza

Forumguru
De standaard dingen zoals koppel verhogen , niet wegrijden in de 2 , dat hoor ik vaker , vinden jullie dat een fijne optie dan ? , en wat is hier het voordeel van ?
 

Rosinfield

† In Memoriam
In de file heel vervelend, dat direct in de 2 gaan en ook niet bevorderlijk voor de duurzaamheid. Je hebt met de optimalisatie van de dsg weer een "echte 1". Verder is het iets minder snel opschakelen ook prettiger en beter voor je platen. En last but not least, je kunt dan ook de S stand op een prettige manier gebruiken. In de standaard programmering trekt ie dan veel te lang door (naar mijn zin)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

plaza

Forumguru
Nee, toen was ik er niet bij , ik refereer aan 3 dagen dat ik er ben geweest voor problemen met mijn eigen dsg................:(
 

Ferenc

Nieuw lid
@Rudger Net terug van de garage waar ze de dubbele koppeling hebben vervangen. De auto schakelt echt als een zonnetje, zijdezacht. Ik hoop dat het zo blijft, maar wel direct een enorm verschil. I'm happy:D
 

APNL

Lid
Idd, anders kan je over +/- 60K weer de dubbele koppeling vervangen. En de auto schakelt een stuk fijner na aanpassing :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan