Dsg slippende koppeling

Bij de vorige werkgever hadden we tourans, 1.9 diesel, ook dq200. eerst 6 later facelift model 5 stuks. Iedere 60.000 was t raak. leasem meerdere keren koppeling laten vervangen. Bij 1 auto 2x: bij 60.000 en bij 120.000…

PeetB_

Nieuw lid
Hier heeft de originele koppeling het 180.000 km volgehouden. Ik merkte bij schakelen onder last vibraties bij het schakelen naar oneven versnellingen. Gelukkig onder garantie opgelost.

@htuned heb je door hun ook de software van de bak aan laten passen? Ik zoek namelijk ook iemand hier in de buurt die dat doet

htuned

Senior Member
Peetb: ik heb indertijd in Amersfoort bij unlimited tuning motor en bak laten tunen. Bak kan daar ook apart. Schakelt heerlijk sindsdien. Koppeling recent dus in Soest door dsg service bij 125k laten vervangen

1983jeroen

Forumguru
Best bijzonder dat er zulke grote verschillen zijn in kilometerstanden waarbij de koppeling aan de beurt is.
Mijne is wel aangepast vorig jaar, maar maak me nog wel zorgen dat ik binnenkort aan de beurt ben.

Normaalgesproken geen probleem, maar ik wil eigenlijk een andere auto, maar die zoektocht vlot nog niet echt. Als de koppeling eenmaal echt moet haal je die kosten er bij inruil natuurlijk nooit uit

PeetB_

Nieuw lid
Heeft vooral te maken met hoe je rijdt. Stadsverkeer is funest voor deze bakken, en eigenlijk constant met slippende koppeling in de 2 rijden. Rij je veel snelweg (met zo goed als geen file) dan heeft de bak vrij weinig te verduren.

In de file slijt je koppeling ook flink trouwens, dus ik rijd sinds ik ‘m heb (en vrijwel meteen dus de nieuwe koppeling) altijd manueel in de file, zodat ‘ie mooi in z’n 1 blijft.

Laatst bewerkt door een moderator:

Okki

Donateur
60.000 km ? Dat vind ik nogal rap. Bij mijn vorige DSG was er na bijna 150.000 km nog niets aan de hand.

Huidige staat ook al over de 60.000

PeetB_

Nieuw lid
Ik ken zelfs iemand die een Polo heeft gehad waar de koppeling al na 35.000 vervangen moest worden… Zo goed als alleen maar langzaam rijdend stadsverkeer.

Bovenaan Onderaan