DSG7-perikelen Fabia Combi 1.2 tsi

Waalko Kramer

Forumguru
En Waalko al tot een oplossing gekomen?

Goedemorgen allen,

Gisteren naar JD geweest en de software is teruggezet naar zijn fabrieksinstellingen.

Tijdens de rit vanuit Den-Haag naar JD heeft mijn broer (een VW-rijder) in de Fabia gereden en hij gaf aan dat hij de DSG7 soepl schakelde. De trilling die ik voelde denkt men dat ligt aan de banden (afwijkende maat).
Komende week ga ik eerst een weekje op vakantie in NL en ga dan luisteren en voelen of het goed voelt ja of nee.

En anders ga ik na de vakantie alsnog de DSG7 uitlezen bij Skoda-service Heron in Koog aan de Zaan.
Eigenlijk is het vreemd dat een monteur van Heron zegt de auto rijdt niet fijn en dan direct de schuld geven dat de auto bij JD is geweest.. Misschien een stukje jaloezie dat ze dat bij de gewone dealer niet kunnen fixen.

@Race Eend heeft gisteren in mijn auto gereden en misschien kan hij aan mijn verhaal nog wat toevoegen of corrigeren wat ik misschien niet vermeld heb.

CDK

Forumguru
Een afwijkende bandenmaat zorgt niet voor trillingen, gecupte banden en onbalans daarentegen wel. Ben benieuwd hoe het nu gaat met originele bak software.

Waalko Kramer

Forumguru
Een afwijkende bandenmaat zorgt niet voor trillingen, gecupte banden en onbalans daarentegen wel. Ben benieuwd hoe het nu gaat met originele bak software.

Wel een nadeel van de standaard software dat hij weer heeeeeel vroeg schakelt..

Denk dat het toch aan de Kumho-bandjes ligt. Na de winter vervang ik ze wel voor Vredestein of misschien Michelins.

Laat na de vakantie monteur Daan van Heron wel even proef rijden en kijken wat hij dan te vertellen heeft.

Race Eend

Forumguru

Tja dat gaat NIETS veranderen (in positieve zin dan), immers schakelt en rijdt de auto uitstekend motorisch/bak gezien.

Trillingen zullen inderdaad niet komen door een verkeerde bandenmaat, maar wel door slechte balanceren of cuppen/hoogte slag van de banden.

Feit is dat de kumho banden onder deze auto echt zeer slecht presteren (eigenlijk gewoon gevaarlijk in de regen), net of je op ijs rijdt.

Kortom, topic gaat hier niet over een bak probleem..

• Leuk
Waarderingen: CDK

Waalko Kramer

Forumguru
Afgelopen week naar Heron geweest en de Skoda-monteur Daan was er niet meer werkzaam die meerdere malen mijn auto k vond rijden...

Er was geen andere monteur beschikbaar om te testen! Dus een boel-shit.

Komend voorjaar weer richting JD om de JD-DSG7-software er weer in te lezen.

En nog een andere vraag. Lan je de lampcontrole ook uitschakelen voor de stadslichten? Krijg continue een oranje brandend lampje te zien als ik de lampen aanzet.
Xenonlamp daar koop ik voorlopig niets meer.

Spierings

Forumguru
Bij de coderingshulp van vcds kun je de verlichtings controle wel coderen... Heb het zelf echter niet geprobeerd..

Bovenaan Onderaan