Dubbele uitlaatpijpjes nep?

Beetle

Nieuw lid
ik heb er geen dubbel/ovaal uitlaatstuk op laten zetten, maar zo'n abt plakker vind ik dus pas echt 'seriously uncool'. Als je dan toch zo graag in een wolf in schaapskleren rijdt, haal die badge er dan af, die is echt kansloos. Het voor de 1.6 MPi beschikbare ovaal achtige uitlaatstuk vind ik op zich nog wel mooier dan die twee dubbele pijpjes, is iets netter. Maar het standaardpijpje volgt wel erg mooi de hoek van de onderste bumperrand, dat is pas mooi ingetogen!

Een BMW M5 is inderdaad erg lelijk van achteren, daarnaast is die auto wat mij betreft zwaar overschat.

Groet,


JettaFreak

Tot dat je een keer met een ECHTE M5 hebt gereden en dan vooral bij een stoplicht gebruik maakt van de launch control.
Op het moment dat je 1.6 net begint te rollen is de M5 al 3 straten verder...:super:
 

sitechris

Donateur
ja, een M5 is echt seriously fast. Ik reed laatst in Duitsland en werd met tempo 200 even weggeveegd van de linkerbaan door een M5. Het gemak waarmee de auto me daarna inhaalde,ondanks de hoge snelheid, was echt indrukwekkend te noemen.

Sowieso word je wat klein achter je stuur als een M5 in je binnenspiegel opduikt. Echt maximale uberholprestige :)
 

LenK

Forumguru
Je portemonnee wordt ook klein als je ziet dat de M5 per 1-2-08 een Fabia duurder wordt aan slurptax (+13750). Praktische meerwaarde van zo'n auto is in NL zowieso nihil. Voor minder dan de helft (als het dan toch een BMW 5 moet zijn) heb je de 530 doet 0-100 in 6.5sec is ook al retesnel (en geen slurptax)
 

___JC___

Forumguru
Een M5 is gewoon een van de geilste bakken die er te koop zijn.
Enuh, als je geld genoeg hebt voor een M5 maakt die slurptax ook niet meer uit...

Toegevoegde waarde ten opzichte van een 530?! Als je dat niet weet ga ik er niet eens aan beginnen....:bye:
 

Rallye

Forumguru
Je portemonnee wordt ook klein als je ziet dat de M5 per 1-2-08 een Fabia duurder wordt aan slurptax (+13750). Praktische meerwaarde van zo'n auto is in NL zowieso nihil. Voor minder dan de helft (als het dan toch een BMW 5 moet zijn) heb je de 530 doet 0-100 in 6.5sec is ook al retesnel (en geen slurptax)

Reden te meer om de houding van de Nederlandse regering ten opzichte van auto's eens goed te overdenken......
 

JettaFreak

Actief lid
Tot dat je een keer met een ECHTE M5 hebt gereden en dan vooral bij een stoplicht gebruik maakt van de launch control.
Op het moment dat je 1.6 net begint te rollen is de M5 al 3 straten verder...:super:

Lekker belangrijk. Vaak is het zo dat als ik ga rijden ik ook wel genoeg zou hebben aan een 0.7. Die M5 staat dan net zo stil als ik. Maar dan nog. Het ging me met name om die uitlaten, echt verschrikkelijk. Overigens heb ik sowieso niets met BMW. De mensen/collega's met BMW's vinden zich over het algemeen net iets te belangrijk en willen dat ook net iets te graag uitdragen. Zo heeft iedereen zijn associaties. Al dat patserige gedoe is niet aan mij besteed.

Groet,


JettaFreak
 

LenK

Forumguru
En die mensen die eens een keertje in een snelle auto gaan rijden en dan dus gaan proberen hoe snel hij is en hoe hard hij kan, die zijn net zo gevaarlijk als iemand die onder invloed achter het stuur zit.
 

___JC___

Forumguru
Haha, we dwalen weer af naar een discussie die meerdere malen gevoerd is en daar komen we toch niet uit. Dubbele uitlaten, ik zeg ja, maar dan wel op snelle wagens. Twee naast elkaar vind ik trouwens Nog wel kunnen op de auto's van tegenwoordig.
 

LenK

Forumguru
Het is wel steeds meer een pronk item die uitlaat. Uiterlijk vertoon.

Reed gister nog achter een wat oudere A4 of A6. Tis dat mijn licht onder de bumper scheen: daar hingen links en rechts dikke pijpen onder maar die zaten helemaal verstopt onder de bumper.

Je kunt ook een knipoog naar dat gedoe geven met zo een pijp. Maar die zal wel niet mogen vanwege de scherpe kantjes:
 

Bijlagen

  • hello-kitty-exhaust-pipe[1].JPG
    hello-kitty-exhaust-pipe[1].JPG
    19,1 KB · Weergaven: 39

Fabia

† In Memoriam
Hierbij nog een bijdrage van de collumnist van Autoweek Bas van Putten:

De uitlaat blijft een machtssymbool. Wie kwaad wil neemt een dikke, liefst in tweevoud. Ik voel de drang niet zo. Onze 850R – 240 pk, top 240 – heeft één keurig ovalen pijpje, dat hem geen kilometer minder snel maakt. De E500 heeft zo’n dubbelloops geweer onder de bumper, maar zo onzichtbaar dat het alleen kenners opvalt. Mij best. Die vier grootkaliber kachelpijpen op zo’n AMG-Benz, van mij hoeft het niet; het geeft meteen zo’n Viagra-gevoel. Liever power dan pimp, zeg ik dan. Liefst beide, zal de AMG-rijder terugblaffen. Ga je gang jongen.
Wat me is opgevallen: anno 2007 heeft het uitlaatpimpen, vroeger vooral iets voor de Golf- en Astra-petjes respectievelijk de tuningbeurs in Essen, ook de gewone fabrikanten flink te pakken. Dat heeft een reden. Al valt er vrijwel nergens meer sportief te rijden, ze willen allemaal een sportief imago, en dan zet je hoog in. Zelfs compacte middenklassers als de Honda Civic en de Golf R32 blazen hun uitlaatgassen met exotische uitbundigheid de lucht in: de Honda heeft een koppel driehoekjes, de Golf een soort verchroomde verrekijker. Motto: hoe vetter hoe beter.
Dat is niet erg als de prestaties navenant zijn, wat bij de zescilinder top-Golf onbetwistbaar het geval is Maar nou zie ik laatst in AutoWeek de kont van de nieuwe Laguna Break. Met van die megapijpen links en rechts, net als die belachelijke budget-SUV’s van tegenwoordig. Mij hoor je niet zeggen dat het er niet uitziet; natuurlijk oogt het best stoer. Toch is het lachwekkend. Het slaat als een tang op een varken. Aan een Laguna is namelijk niks stoers. Dat is een auto waar straks parkeerterreinen en verkeersknooppunten mee gaan vollopen, bumper aan bumper, uitlaat aan uitlaat. Daar sta je dan als Renaultrijder, met je verchroomde falluspijpen - tragisch.
 

joergarms

Senior Member
Geweldig geschrevn door B. van Putten. Vooral dat stukje renault deed mij goed, als ik iets erg vind is dat het wel.
 

___JC___

Forumguru
De Mazda 6 MPS heeft twee dikken pijpen, snelle bak verder geen probleem. MAAR in die twee pijpen zitten miniscule kleine uitlaatjes die de daadwerkelijke gassen afvoeren. De rest is dus gewoon nep! EN je ziet het ook gewoon heel duidelijk.

Echt een kansloos geval van Halfords tuning...
 
Een X5 heeft dat ook.
Het valt helemaal op als je in het donker erachter staat en je lichten in de uitlaatpijpjes priemen ....
 

Fabia

† In Memoriam
Ik zag gisteren een Ford Ka rijden met een uitlaat in de vorm van een hartje. Was een leuk gezicht alleen wel erg rolbevestigend dat de Ka echt een vrouwenauto is.
 

LenK

Forumguru
Who's the boss?

Cayenne%20speedart%208-pipes.jpg
 
Bovenaan Onderaan