Dubbeltest Skoda Yeti/Dacia Duster e.d.

Leon54

Actief lid
M.i. is het toch een beetje appels en peren vergelijken. Waarom bij de Yeti ook niet de handbak genomen ter vergelijking ? De automaat is nu eenmaal flink duurder. Had dan de 1.4 handgeschakeld tegenover de Duster gezet, die heeft ongeveer hetzelfde vermogen.
 

Import Yeti

Forumguru
De vergelijking is heel simpel..... rijd maar eens in beide modellen en je weet waarom je bij de Yeti meer moet betalen. En in mijn geval dan, was de zit in een duster totaal niet lekker. Veel te laag bij de bodemplaat waardoor het gevoel van een hoge zit niet aanwezig was.
 

EdK

Forumguru
wel dat het een waardeloze wagen is die Yeti en dat je spijt hebt dat je m ook hebt aangeschaft en dat je 7000 eurie had kunnen besparen door de Duster aangeschaft te hebben......
Mag het gerust toegeven hoor..........:deuk::deuk:
 

Octavia32

Forumguru
Nou ik heb van de week in de nieuwe Yeti gereden toen mijn auto voor de APK moest, maar wat een stoere voorkant en hij reed ook nog eens lekker. Echter vond de DSG wel onrustig. Ik had de 1.4 TSI DSG mee maar toen ik de A18 opreed en het gaspedaal flink in trapte ging hij ineens van de 7 naar de 5 versnelling. Maar buiten dat is het een fijne auto.
 

CDK

Forumguru
@Octavia32, rij je zelf ook met DSG? Goed doseren is belangrijk, geef je ineens veel gas, dan gaat de bak idd een paar tandjes terug..., maar juist met een DSG is het mogelijk om super relaxt te cruisen.
 

Noord26

Forumguru
Vreemd hoor dat ze in het Autoweek verhaal zo doordreunen op verschil in aanschafwaarde. Ze zouden ook moeten kijken naar de waardevastheid van de auto's. Dus in daadwerkelijke afschrijving over bijvoorbeeld 3 of 4 jaar; dat geeft een heel ander beeld. Een beetje testrijder of redacteur als dagelijks beroep zou iets verder kijken als alleen aanshafwaarde (en wat je daarvoor krijgt) toch?
 

turboturbo

Forumguru
Hoezo kromme vergelijking?

Tegenwoordig wordt een automaat ook bijna als accessoire beschouwd net als navi bijv. En die zat er bij de Yeti dan weer niet op en wel bij de Duster.

Beide modellen waren rijk uitgeruste modellen; het was niet zo dat ze een top model Duster met een kale Yeti hebben vergeleken. Daardoor bleef het prijsverschil ook mét een beetje uitrusting overeind....

Zelf zou ik als ik die zeven duizend euro niet had, geen nieuwe Duster kopen, maar uitwijken naar een jonge 2e hands Yeti. Immers die is toch al een tijdje op de markt dus best voorhanden en de eerdere modellen zijn alleen maar mooier (met de meer vierkante koplampen)

Als je een nieuwe auto koopt en daar een vermogen op stuk slaat moet het toch geen compromis zijn?? Doe het goed, of niet, denk ik dan...
 

Octavia32

Forumguru
@Rosinfield en @Corné de Kluijver Ik rijd geen DSG maar wil er in mijn volgende wel een hebben, echter zal ik dan eerst langs de DSG dokter gaan om mijn wensen over het schakelgedrag van de automaat bij te stellen.Nogmaals ik vind de Yeti een fijne stoere auto maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de nieuwe O3. Wat ik niet begrijp mbt de O3 is dat de RS met DSG maar 6 traps is en geen 7 terwijl de 7 toch prima gechikt is voor de koppels en pk bij deze motor.
Maar datzelfde geld ook voor de Yeti de grotere motoren krijgen maar een 6 traps DSG terwijl 7 prima kan, daarbij komt nog eens dat als men de 1.8TSI en 2.0TDI gaat chippen dat de koppelomvormer na 50000km aan gort gaat zonder dat dit softwarematig is aangepast (info van dealer)... De 7 traps kan hier beter mee omgaan namelijk zeker de nieuwe DSG na DQ200.
 

CDK

Forumguru
als je een DSG zou hebben en je motor wilt laten chippen is het noodzaak om de DSG softwarematig aan te laten passen inderdaad, anders krijg je vroeg of laat problemen, maar daar zijn reeds pagina's over vol geschreven ;) dit topic ging eigenlijk over een dubbeltest tussen een Yeti en een Duster...
 
Bovenaan Onderaan