Dubbeltest Skoda Yeti/Dacia Duster e.d.

E

Ex-lid 2926

Een Duster of een Yeti. Natuurlijk is de Yeti de meer verfijnde auto, maar de Yeti is inmiddels wel aardig aan de prijs. En dan vind ik het knap hoe Renault/Dacia zo'n uit de kluiten gewassen auto met een moderne 1.2 TCE voor deze prijs op de markt kan brengen. En als ik dan bedenk dat ik voor het prijsverschil de Panda van mijn echtgenote weer kan vernieuwen of mijn Diversion 900 in kan ruilen voor b.v. een CBF1000? De twijfel slaat toe.
En even een zijstapje. Voor hetzelfde geld als de Yeti is ook een nieuwe Nissan Qashqai te verkrijgen. En die vind ik echt mooi.

clapton

Senior Member
Harrie D.
Krijg je ook de motor van een Duster. V.w.b de Diversion, ben je niet bang dat je de cardanas gaat missen bij de CBF.

Eduardo

Forumguru
Ik heb de redactie van autowegen geschreven dat ik het een belachelijke vergelijkingstest vind.
De DSG maakt de Yeti 3000 euro extra duur.
Dat is dus appels met peren vergelijken.

Kreeg netjes antwoord van autoweek, waarin ze zich eigenlijk nauwelijks verweerden tegen mijn bezwaar.

Eduardo

Forumguru
@harry D: Je Divi900 inruilen voor een Honda ??
Dat zal je berouwen..... :-)
Na 35 jaar Honda rijden heb ik nu een Divi900.
Wat een heerlijke motor !!

Cordoba

Forumguru
Dacia staat in de betrouwbaarheidsstatistieken helemaal onderaan, dat zegt denk ik wel voldoende.

Vraag me af waarom ze niet welkom is in haar duster bij JD:
charmor-ochtendjas-lichtblauw-248982_CAT_M_230512_151117.jpg

EdK

Forumguru
Tsja ook hier is het exterieur weer bagger net als die eerst foto van die Duster

Bovenaan Onderaan