Dvd columbus

Ik heb een octavia elegance BL besteld, dus met Columbus navigatie, alleen zie ik dat de dvd een optie is. Wil dit nu zeggen dat ik geen kaarten op de Columbus krijg ?

Gr. Eddy

Skody

Actief lid
Ja, tenzij je met je dealer afspreekt dat hij de kaarten vanaf de DVD op je harde schijf installeert en dat je bij m langs mag komen als er n update is :-). Je hebt tenslotte wel wat bij m gekocht c.q in de lease.

Rare is dat toen ik de O2 besteld heb, de dealer niets heeft gezegd over de dvd. Ben benieuwd als ik hem krijg wat er dan op staat.

Ik heb het columbus topic helemaal doorgelezen en hier ben ik wijzer van geworden.
Alleen heb ik nog 1 vraag:

Zijn de VW RNS DVD's compleet compatibel met de columbus systeem van skoda.
Ik lees dat sommige zeggen ja maar dat er mensen zijn die zeggen dat het multifunctionele stuur dan niet goed werkt.

Weet iemand hier het juiste antwoord op ?

Klaasje

Forumguru
de DVD is compatible op de nieuwste columbussen.
Bij de oude modellen moet je 2 bestandjes renamen. Weet ff niet meteen welke, maar is hier ook op forum te vinden

Ik heb hetzelfde 'probleem', wel de Columbus, geen DVD van europa erbij besteld.
Ik verwacht dat ik mijn O2 busnissline eind juli krijg.

Misschien dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben, of hebben gehad en een oplossing hebben.
De oplossing van een DVD kopen bij de dealer had ik zelf al bedacht :laugh:

Robbie146

Senior Member
Ik heb vandaag mijn O2 opgehaald, tot mijn verbazing inderdaad een navi zonder kaarten.
DVD kost volgens de dealer 230,-....

Heb een klacht ingediend mij de leasemij, vind dit een belachelijke zaak om bij zo'n duur systeem geen kaarten bij te leveren.
Geen idee of ze het op gaan lossen, maar ik ga geen 230,- ophoesten voor een zooitej verouderde kaarten.

Klaasje

Forumguru
mijn dealer zet er gewoon de kaarten op. Ik kom daar al 8 jaar en heb er altijd mijn Skoda besteld en voor mijn vrouw een Seat
Hij vond dat meer dan normaal om bij een auto met navi, de boel werkend af te leveren. Mogen andere dealers een voorbeeld aan nemen.

Ik stuur je een PM met wat info

Spector

Forumguru
Ook mijn dealer heeft zelf de dvd aangeschaft en installeert deze als service op de Columbus. Is wel zo netjes en een goede service.

FrankC

Nieuw lid
Volgende vraag is misschien al wel ergens gesteld maar vindt het niet terug:

Hoe zit dat eigenlijk in België met die kaarten voor de COLOMBUS ?
Is de DVD met de Europese kaarten ook in België apart bij te kopen of wordt deze standaard geleverd ?

TL@

Forumguru
Wordt standaard meegeleverd, heb er specifiek achter gevraagd toen ik mijn O2 heb besteld.

Darkside

Forumguru
Ja vind het ook een slechte zaak.
Zelfde als wel banden leveren maar ze niet oppompen en daar nog extra geld voor vragen.
Je levert een compleet navi systeem die niet werkt zonder kaarten. Echt weer belachelijk van VAG.

Dat de kaarten oud zijn of weinig geupdate worden maak ik me minder druk om. Was ook bij Opel en ook daar betaal je 189,- voor een DVD.
En kennen ze niet zo iets als 1e jaar gratis update of korting oid.
Maar ze leveren wel gewoon netjes de DVD.
trouwens toen mijn navi stuk ging van de opel en de LM mij vroeg of ik de komende 6 maanden van de lease termijn met een radio wou rijden (ivm kosten) heb ik dat gewijgerd. Maar heb wel vermeld dat ik met het CD -systeem (bijna gelijk aan dvd systeem maar dan alleen standaard benelux geleverd) wou rijden. Dat scheelt ze toch.
Een paar dagen later had ik een CD navi in mijn auto met ALLE CD's van europa keurig meegeleverd. Een nette service van Opel.
Zo kan het dus ook.

ppx

Donateur
Het lijkt me een importeur-probleem te zijn, hoor. In België wordt de DVD Europa standaard meegeleverd met het Columbus systeem.
Het enige verschil zou nog kunnen zijn dat PON een lagere basisprijs aanrekent voor de Columbus dan d'Ieteren in België doet.

Alleszins, ik ga zaterdag mijn net geleverde O2 afhalen, en daar zit een Columbus in inclusief DVD...

ppx

Donateur
Ik heb het eens nagekeken: de prijs incl DVD bedraagt in België €2.420 (incl 21% BTW dus excl BTW komt dat op €2.000).
Ik heb bij mijn bestelling voor een "Elegance Plus" pakket kunnen kiezen waar Columbus (incl DVD) inzat.

Als PON minder aanrekent voor een Columbus (zonder dvd) zou dat dus idd kunnen betekenen dat er in België een pakketprijs wordt aangerekend, zijnde Columbus + DVD. Maar dat lijkt me dan een logischer commerciële keuze te zijn t.o.v. een nav systeem leveren zonder de kaarten...

ppx

Donateur
Ik heb het eens nagekeken: de prijs incl DVD bedraagt in België €2.420 (incl 21% BTW dus excl BTW komt dat op €2.000).
Ik heb bij mijn bestelling voor een "Elegance Plus" pakket kunnen kiezen waar Columbus (incl DVD) inzat.

Als PON minder aanrekent voor een Columbus (zonder dvd) zou dat dus idd kunnen betekenen dat er in België een pakketprijs wordt aangerekend, zijnde Columbus + DVD. Maar dat lijkt me dan een logischer commerciële keuze te zijn t.o.v. een nav systeem leveren zonder de kaarten...

Bovenaan Onderaan