DVD In-Motion op Columbus (RNS-510) met software aanpassing

Baphi

Forumguru
Zojuist heb ik succesvol VIM en het secret menu geactiveerd in mijn Columbus!
Zonder sleutel in contact, CD erin:
IMG_9435.JPG

en wachten (na aantal reboots) tot het volgende in beeld komt:
IMG_9436.JPG

Op OK gedrukt. Uiteindelijk na een aantal reboots kreeg ik de melding SWL successful, please eject DVD/CD.

En na controle is de actie geslaagd:
IMG_9437.JPG

Leek me toch leuk om hier even te melden!
(VIM heb nog niet kunnen testen, maar vind ik minder belangrijk, ik wilde vooral het secret menu activeren)

Baphi

Forumguru
Uhm, nee. Daar hoor je verschillende verhalen over. Ben daar beetje voorzichtig mee. Kans dat je de Columbus 'brickt' is aanwezig en eigenlijk functioneert nu alles zoals verwacht. Ben natuurlijk altijd wel van het uitproberen maar als het misgaat is dit nogal kostbaar... ;)

Michelv.

Forumguru
Die kans heb je nu ook gelopen met het vrijstellen van het menu en de VIM, dus had je net zo goed gelijk kunnen updaten.;)

Baphi

Forumguru
Firmware updates brengen wat meer risico's met zich mee, zeker met oudere Columbussen, als die van mij...
Maar ik zeg nooit nooit!

APNL

Lid
Ik krijg het niet voor elkaar, ben er ook gelijk klaar mee met zelf "prutsen"

Systeem starte niet meer op en gaf de melding Please load sw cd etc.. Starte na een tijdje gelukkig weer door, toen werkte de stuurwiel bediening niet meer en las hij geen cd en dvd's meer.. Na 10 keer aan en uit zetten en een stuk rijden werkt alles gelukkig weer.

hemi24

Forumguru
Firmware updates brengen wat meer risico's met zich mee, zeker met oudere Columbussen, als die van mij...
Maar ik zeg nooit nooit!

Gewoon doen, ik ben met mijn Columbus uit 2009 ook begonnen met FW 904 en draaide uiteindelijk op FW3974.
Als ik de auto niet had moeten inleveren, had ik vast nog wel wat upgrades uitgevoerd; het systeem is er nooit slechter van gaan draaien..!

APNL

Lid
Gewoon doen, ik ben met mijn Columbus uit 2009 ook begonnen met FW 904 en draaide uiteindelijk op FW3974.
Als ik de auto niet had moeten inleveren, had ik vast nog wel wat upgrades uitgevoerd; het systeem is er nooit slechter van gaan draaien..!

Waar kan je die updates downloaden, en hoe weet je of je de juiste versie hebt zo dat de stuurwielbediening etc werkt?

Pendragon

Donateur
Ik zou het niet zomaar doen. Genoeg verhalen gelezen op fora waar de units stuk gingen, zeker de oudere types. 'Veilig' upgraden voor oude units kan tot versie 1724 verder zou ik niet gaan.

Michelv.

Forumguru
De probleem gevallen kom je idd op het net tegen, maar degene waarbij het goed gaat niet, Het is in principe dezelfde update die de dealer ook kan uitvoeren op je Columbus.
Er bestaat ook een resque CD voor(voor als het mis gaat:bloos:), in hoeverre die werkt weet ik niet;)

Pendragon

Donateur
@Michelv. als ik bij de dealer kom zegt ie: werkt de unit? Ja. Ok, dan niks aan doen :) Maar mijn handen jeuken ook regelmatig hoor om hem toch te gaan updaten. De rescue disc is er inderdaad maar heb ik nog nooit gebruikt. Ik vraag altijd aan Emiel van Ham wat verstandig is. Hij is expert op het gebied van de Columbus en heeft mij ook al een keer hele goed geholpen met de unit in de O2 PFL waar ook de accu leeg liep. Als hij zegt: niet upgraden, dan zou ik het laten (of je moet bij hem je geld willen uitgeven :D )

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan