Dynamo

klapt je zekering er meteen uit of na een tijdje draaien ?
In eerst geval kan het de aanloopstroom wezen die soms een factor 3 hoger kan zijn dan het normale gebruik
In tweede geval zit je met afnemen van stroom op randje van de zekeringwaarde en gaat hij er eigenlijk op overbelasting uit.
Zou inhouden dat je een hogere zekering moet gebruiken, maar dan moet je ook weer naar je bedrading kijken dat die niet te dun is en eventueel vervangen voor dikkere !
Nee na ca 125 km klapt ie er uit.
Als ik er een zwaardere zekering in zet wordt hij te heet!!
Ga je dan door ,dat is het echt BOEM IS HO!!
gr ouwe nozem

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Als een zekering te heet word als hij in Ampére waarde is verhoogt dan zal hij er niet bij 125Km uitkomen maar dus bijvoorbeeld bij 250Km om een dwarsstraat te noemen.
Maar dan zal na 50 km de zekering die er nu inzit ook warm cq heet worden !!??

Nu weet ik niet wat voor dikte bedrading je hebt gebruikt vanaf de zekering en er naar toe maar die moet in principe als hij te dun is ook te warm worden en zou ik dat toch ook even in de gaten houden.
En wat zeker niet kwaad kan is in serie met de zekering met zelfde dikte bedrading een een amperemeter te plaatsen om te kijken wat je werkelijke afname nu is in Ampére.
Want vermoed dat deze een stukkie hoger is dan je zelf een vermoeden van hebt.

Joske

Forumguru
+1 @EdK

in de professionele installaties voor watergasopwekking wordt er ook een A-meter in optie aangeboden. Dit om ook op te volgen of er extra kaliumhydroxide nodig is en of er demin bijgevuld moet worden. Duidelijke een belangrijke meting dus maw: meten = weten ;)

Bovenaan Onderaan