Net zo Nederlands als mij portemonnee, 4 cent goedkoper per liter is toch een slok op een borrelGewoon Super tanken. Prijsverschil met NL is dan al 15 cent om dan nog meer te willen besparen is wel heel erg Nederlands
Naast de vraag of het technisch uit kan.
Kun je ook de vraag stellen welke besparing levert het je eigenlijk op (zolang je ook nog steeds RON 95 kunt krijgen tegen slechts een paar cent meerprijs)
E10 zou iets schralere benzine zijn tov euro 95 (10% vs. 5% ethanol) en wat ik zoal lees is dat sommigen zeggen dat hun auto er iets minder mooi op loopt en heel ietsje meer verbruikt. Als dat zo is, is de netto besparing ook weer 0.
Andersom heb ik nog niet kunnen bemerken dat mijn auto op euro 97 of 98 zuiniger loopt (ook niet mooier, maar dat heeft te maken met dat de motor geschikt is voor RON 91/95 volgens de tankdop; dus euro 95 is al de betere peut) dus tank ik dat niet (meer) - het is zinloos in mijn geval.
Mijn oude auto, Renault Scenic reed prima op E10, nooit problemen mee gehad en het hoger verbruik was te verwaarlozen.
{quote} Naast de vraag of het technisch uit kan {end quote}
In Duitsland rijden heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel auto's op E10, in Frankrijk kun je al bijna geen Euro95 meer kopen
Kom heel vaak in Overdinkel en dan is de grens 500 meter verder, vervolgens kun je nog 500 meter verder bij drie tanks, E10 tanken (Gronau)Ben ik benieuwd waar jij tankt. Bij ons zit in de eerste pomp over de grens slot op e10 en bij de overigen zie ik nagenoeg alleen Super getankt worden
Dus bij een verschil van 15 cent tank jij niet meer over de grens, prima jij doet maar, ik wel kom er bijna geregeld langs en dan ben je een dief van je eigen portemonnee, als je dan ook nog diverse boodschappen kunt doen, ook veel artikelen veel goedkoper, is dat mooi meegenomenSlok op borrel ? 50 liter is €2,00 e10 is gewoon niet meer interessant. Kijk maar eens wat de Duitsers zelf tanken. Als prijsverschil weer €0,15 of meer is per liter zal ik het weer tanken
Ik tank gewoon in Duitsland maar tank bij gering prijsverschil Super en geen e10. Het prijsverschil tussen beide brandstoffen is in paar jaar teruggelopen naar niets of enkele centen. Daar ging mijn punt over.Dus bij een verschil van 15 cent tank jij niet meer over de grens, prima jij doet maar, ik wel kom er bijna geregeld langs en dan ben je een dief van je eigen portemonnee, als je dan ook nog diverse boodschappen kunt doen, ook veel artikelen veel goedkoper, is dat mooi meegenomen
In de handleiding van de citigo staat dat je gewoon E10 kan tanken
Ik tank daar ook vaak bij de Jet in Nordhorn. Mooi goedkoopzojuist E10 getankt in Nordhorn bij Jet tankstelle voor 1,279 euro mijn Rapid rijd er uitstekend op.
Dank U, het werd mij namelijk ontraden door Huiskes Kokkeler