Echte foto's New Octavia

breef

Lid
Wat mij vandaag pas opviel op een duits skoda forum, de plek van de Dagrijverlichting:

Octavia_TFL.jpg

Tagfahrlicht (TFL in het duits) :crazy:

Stylist

Senior Member
Ja...dat gaat lachen worden met het KLPD. Krijg je weer een bordje met POLITIE VOLGEN en dan:
'We zetten u even aan de kant vanwege het verkeerd gebruik van uw mistlichten'.
'Nee, dat is de dagrijverlichting.'
'Ja, dat horen we meer meneer, maar u mag nu geen mistlichten voeren'.
'Dat zeg ik....het is dagrijverlichting, het zijn geen mistlampen. Die zitten er naast'.
'Tuurlijk meneer, wat u wil. Maar mag ik toch even uw rijbewijs en autopapieren ? Dan maak ik even het proces-verbaal in orde... '

Tja, vroeger wilde ik ook bij de politie. Maar toen bleek dat ik goed kon leren :grin:

Captain Hook

Forumguru
Ja...dat gaat lachen worden met het KLPD.
...
:grin:
Denk dat dat wel gaat meevallen. Autos krijgen een typegoedkeuring voordat ze in NL op de weg komen. Dan is alles wat er op of er aan zit, is goedgekeurd (dan heb ik het niet over de sjonnies die zelf modificaties uitvoeren).
Dus OF O2's in NL worden met deze dagrijverlichting uitgeleverd, OF in de nederlandse modellen wordt die functie uitgeschakeld.

Dacht dat er zelfs zoiets was als europese typegoedkeuring, maar dat weet ik niet zeker.

En je ZIET ook verschil tussen dagrijverlichting en mistlichten. Het uitgestraalde patroon is anders (behoort het tenminste te zijn)

Falcon

Donateur
Oh uiteindelijk hoef je je echt niet druk te maken.. maar ik kan mij heel goed voorstellen dat niet alle agenten van de KLPD weten dat dit de dagrijverlichting is.

Stylist

Senior Member
Ja, dat weet ik ook wel. Maar ik heb na een paar teleurstellende ervaringen en wat politieagenten in de kennissenkring niet zo'n hoge pet meer op van onze politie... en door de overheid gestelde prioriteiten.

Even voor de duidelijkheid: ikke is geen Sjonnie en naast Bedrijfskundige Informatica heb ik ook Rechten gestudeerd. Daar een leuke kijk gekregen in de ontwikkeling van wetten en alle dubbele agenda's die daar achter zitten.

Maar goed we raken :ot:

Tijg

Actief lid
Ja, dat weet ik ook wel. Maar ik heb na een paar teleurstellende ervaringen en wat politieagenten in de kennissenkring niet zo'n hoge pet meer op van onze politie... en door de overheid gestelde prioriteiten.

Even voor de duidelijkheid: ikke is geen Sjonnie en naast Bedrijfskundige Informatica heb ik ook Rechten gestudeerd. Daar een leuke kijk gekregen in de ontwikkeling van wetten en alle dubbele agenda's die daar achter zitten.

Maar goed we raken :ot:

Ikzelf zou sowieso die hele kermis van afbuiglichten en dagrijlichten laten uitschakelen (ik hoop dat dat kan via OBD) maar als dat niet je voorkeur heeft, moet je een printje maken van de E3 goedkeuring die voor mistlampen anders is dan voor gewone verlichting en dan de agenten door de knieën laten gaan om je lampglas te inspecteren op E codes. :smiley29:

Kost je wel veel tijd telkens, maar wie "mooi" wil zijn moet pijn lijden.

Nou mensen, ik ben zojuist even langs de dealer geweest en voor het eerst de auto live gezien en ik ben ''om" hoor. Wat een mooie bak man. Lekkere brede bumper, de neus valt me echt niet tegen en mooie 17 inch velgen. Achteraf ben ik blij dat ik toch ff heb gewacht (noodgedwongen, dat wel) op ditnieuwe model.

Fabia

† In Memoriam
Ik heb vandaag de achterkant uitgebreid kunnen bestuderen, ik reed op de N210 achter een demo van Rijnwoud. Achterkant ziet er niet verkeerd uit. Nu nog de voorkant. Ga misschien morgen ff langs de dealer.

cvegreen

Forumguru
Ik heb nog geen enkele keer eentje gezien in het echt . Bij de lokale skoda dealer kom ik niet meer , daar ze me naar mijn mening een beetje te hortig zijn met hun facturatie . Als ze meteen geluisterd naar mij had dit ongetwijfeld in 1 keer opgelost geweest , maar ze wisten het beter . Ik werk niet in een garage ,dus wat weet jij daarvan zullen ze wel gedacht hebben . Dus mij zien ze er niet meer . Ik zal mijn wagentje wel elders laten vertroetelen of zelf vertroetelen , daar ben ik nog niet uit .

Ronnie

Forumguru
Ik heb vandaag de achterkant uitgebreid kunnen bestuderen, ik reed op de N210 achter een demo van Rijnwoud. Achterkant ziet er niet verkeerd uit. Nu nog de voorkant. Ga misschien morgen ff langs de dealer.

Dat jij nog tijd hebt om te rijden met al 5000 post's!!

Peter79

Actief lid
Heb al in DLD al die nieuwe Octavia mogen bewonderen en vandaag moest ik toch bij de dealer zijn (defecte koppeling bij mijn O2). En daar stond hij ook....erg mooi is die gewoon. Het is een zeer fraaie en goed geslaagde facelift.
Zou een mooie opvolger zijn voor die van mij.....nog 30K/5 maandjes....

TL@

Forumguru
Ik was gisteren ook bij de dealer (verse ruitenwasvloeistof) en heb de nieuwe O2 dan ook maar eens goed bekeken, ziet er in het echt wel leuk uit. Vooral in een lichtere kleur vind ik hem heel mooi.
Interieur is het meeste verbeterd vind ik. Heel mooi allemaal.

Bovenaan Onderaan