on-getuned weet ik niet maar met box ik haal makkelijk 210-215 op de teller en 202-205 volgens flitsmeister pro app.
geen verschil tussen winter of zomerbanden, beide 225 breed maar denk niet dat de box niet veel invloed heeft op de topsnelheid.
de door @ddejonge genoemde snelheid van 185 haal ik nog in de 5e versnelling.
topsnelheid is na een paar km's duitse snelweg behaald, trekt er vlot naartoe en houdt dan in.
0-100 km/u tijd volgens flitsmeister overigens 10 seconden.
Op de teller maar hij heeft weinig (3km) afwijking hebben we geprobeerd met de gps van mijn iPhoneOp de teller of GPS?
Hilarisch, vooral dat toerental: 3500 toeren bij 220 km/u haha. Is die zesde versnelling wel bruikbaar onder de 180?
alleen de achterkant lag lager, dus de neus pak wellicht extra lucht weerstand..Ik heb zo'n vermoeden dat de hoeveelheid lading niet zozeer de topsnelheid als zodanig beïnvloedt, als wel de tijd die nodig is om deze te bereiken.
Sterker: misschien dat je met meer belading iets lager komt te liggen, wat gunstig zou kunnen zijn voor de cW-waarde?
Cruise Control op 165
Das best een knappe snelheid voor het 1.6 torretje.
13 km/u verschil is best veel, mijn groene leasegeakje vertikt het echt om meer dan 190 km/u te pruttelen.
Enige verschil zou kunnen zijn dat de banden/velgen anders zijn. 18 inch ipv 16 en 225 ipv 205(?).
Goedemorgen,
sinds een half jaar rijd ik met veel plezier een Skoda
Het motortje zou 110 pk leveren, maar ik heb het gevoel dat het er wel eens 120 a 125 zouden kunnen zijn. Heeft iemand ooit bijvoorbeeld een rollenbanktest voorbij zien komen?
Ik ben benieuwd wat jullie ervan weten.
niet vergeten dat de nauwkeurigheid van de teller ook afhangt van de banden die je eronder hebt. Niet wat betreft breedte, maar wat betreft diameter. Een 225/45/17 is een heel stuk kleiner dan een 225/40/18! Met mijn zomerbanden is de teller pakweg 2-3% te optimistisch, met de winterbanden is dat ineens 7-8%. Dan is een aangegeven 220 eigenlijk maar een dikke 200.
wellicht is het toch het magische JD doosje wat de top doet toenemen.