Een dagje op pad met de Golf 7 GTI Performance

LT83

Forumguru
Wat doe jij ongeveer 0-200 Chris? Net onder de 20seconden?
Ik heb zelf nooit 0-200 gemeten, maar 0-100 onder ideale omstandigheden lukt mij net onder de 6 seconden en 100-200 net onder de 13 seconden. Tel er nog een schakelmomentje 2 naar 3 bij op en je zit zo rond de 19,5 denkik.
 

sitechris

Donateur
Oeps, maar even op edit geklikt dus. Moest natuurlijk 0-200 zijn :). @Luuk: onze auto's waren ongeveer gelijkwaardig, dus ik zal ook rond dezelfde tijd zitten schat ik in. Enige verschil is de 0-100, daar ben ik wel wat sneller omdat ik meer tractie heb. Die heb ik bij mezelf al eens in 5,5 gemeten via de RS monitor.
 

___JC___

Forumguru
Het zal niet veel schelen wat betreft snelheden inderdaad. De Megane is natuurlijk veel meer een echte hot hatch dan de Golf, die weer meer een alrounder is. Ik ben zelf altijd wel een fan van Duitse auto's qua ruimte, ergonomie en ingetogen looks. De Megane vind ik zelf iets te 'druk' eruit zien.
 

LT83

Forumguru
Ja dat geloof ik meteen, ik heb 1x 5,8 seconden gemeten, maar meestal zit ik tussen de 5,8 en 6,1 seconden.
Maatje van mij met zijn Focus ST doet ook 5,5 naar de 100, die heeft ook gewoon meer tractie, maar is boven de 160km/h wel weer iets minder snel.
 

sitechris

Donateur
Nog een laatste nabrander @JC: je noemde ook nog de 4 serie met kleine benzineblokken. Ga maar eens in een 320 of 420i rijden. Wat een boutblokken zijn dat. 0,0 sportiviteit. Ze klinken kut, ze accelereren heel gelijkmatig (gaaap). Het is verder een goede auto, maar het blok doet afbreuk aan de rest. En het mag uiteindelijk best wat kosten. En de besturing is ook niet meer des BMW's. Het is veel meer een middle of the road auto geworden. Een E92 rijdt lekkerder imo. Dan zou ik altijd voor de GTI, RS of FR kiezen. Meer rijplezier en power voor minder centjes.
 

LT83

Forumguru
@ JC ik heb ook in de Megane van Chris mogen rijden, maar zoals al aangegeven is deze auto in mijn ogen als dagelijkse ride ongeschikt. Je wordt telkens in de verleiding gebracht om het uiterste te vragen en hij laat dit dan ook weer duidelijk merken. Heerlijk om mee te scheuren en een geweldige rijdersauto, maar denk dat hij wel vermoeiend kan worden om mee naar de supermarkt te gaan of op zondag 100km snelweg mee te moeten doen voor een familiebezoekje.
 

sitechris

Donateur
@JC: een Megane RS moet je nemen voor erbij. Op een overvolle A4 voegt een dergelijke auto weinig toe. Dan kun je beter een GTI rijden.

Edit: Luuk was me al voor, maar we zeggen hetzelfde idd ;)
 

___JC___

Forumguru
Ik heb nog nooit met die BMW motor gereden, maar ik heb dit commentaar al eerder gehoord inderdaad. De 4 serie is wel ontzettend mooi, maar wordt met een beetje motor al snel veel te duur. Ik denk dat het toch tussen de Golf GTI en Octy RS zal gaan.

Al is geen leaseauto nemen en een 2e hands A8 4.2 ook nog een optie.. :)
 

sitechris

Donateur
Ik heb nog nooit met die BMW motor gereden, maar ik heb dit commentaar al eerder gehoord inderdaad. De 4 serie is wel ontzettend mooi, maar wordt met een beetje motor al snel veel te duur. Ik denk dat het toch tussen de Golf GTI en Octy RS zal gaan.

Al is geen leaseauto nemen en een 2e hands A8 4.2 ook nog een optie.. :)

Ik heb geen ervaring met de 328/428i, maar daar hoor je dezelfde commentaren over. Alleen is die sneller. Maar wil je een echt lekkere BMW, dan zit je toch vast aan de 335/435i.

Een tweedehands A8 is idd heel fijn en heel erg mooi. Idealiter dan de 4.2 TDI V8. Dan ben je echt koninklijk onderweg.
 
Laatst bewerkt:

mikehotel

Actief lid
@sitechris:
Terechte opmerking die je maakt mbt 3 deurs modellen. Heb laatst in een driedeurs Golf gereden en vooral op de wat minder ruime parkeerplaatsen zit je dan toch te klooien en in-en uitstappen.
 

sitechris

Donateur
Dan wil ik best bij de maffia horen om een dergelijke auto te kunnen rijden. Een W12 is wel een hele fijne manier van transport :)
 
Bovenaan Onderaan