Een voorstellen: Koots, nu nog zonder Skoda

Koots

Lid
Hallo allemaal,

Na hier al een aantal dagen te hebben rondgekeken zal ik me toch maar eens voorstellen. Bart, 33 jaar, getrouwd, 2 dochters (2,5 jaar en 7 weken) en woonachtig te Nijmegen.

Na jarenlang Volvo te hebben gereden hebben we nu een Passat Variant uit 2006 voor de deur (en een Focus uit 2002 als "boodschappenauto"). Per 1 augustus heb ik een nieuwe baan waarbij ik ook een leaseauto mag gaan uitzoeken. Ongeduldig als ik ben kijk ik al lekker rond (hoewel mijn nieuwe werkgever het proces voor de leaseauto al wel in gang heeft gezet, hulde!) en heb/had uiteindelijk 2 auto's op mijn shortlist staan: Passat Variant en Superb Combi.

Vandaag eens wat langer met een 1.6 TDI gereden en ik kan het wel eens zijn met de testen en reviews: rijdt echt prima voor een auto met slechts 105pk. Je moet hem wat meer op toeren rijden en hij geeft door de rust aan boord ook niet het gevoel dat het al redelijk rap gaat. Voeg daarbij de ruimte en het feit dat een dik uitgeruste Superb een stuk goedkoper is en de keuze duidelijk.

Door de dealer de volgende offerte laten maken:

Superb Combi 1.6 TDI Greenline Ambition Businessline (op voorraad bij Skoda)
Platin Grey metallic
Sunset
Elektische achterklep
MDI
Elektrische bestuurdersstoel met geheugen

Accessoires bij de dealer:

Lederen bekleding in de kleur Mustang Brown met zwarte stiksels
Stoelverwarming
iPodkabel
Afneembare trekhaak
17" Pegasus velgen
Sound premium plus pakket
Stalen bagagerek

Zijn er nog accessoires die ik over het hoofd heb gezien?

Groeten,

Bart

hemi24

Forumguru
Even opletten:
1. bij de modellen op voorraad: als het nog een 2012 model is (bouwweek voor week 22 van dit jaar) mis je nog de bluetooth, als ik me niet vergis.
2. Pegasus velgen (Octavia) horen niet onder een Superb en hebben een afwijkende ET-waarde (dit zou je dealer moeten weten)!!!

Koots

Lid
Dat van die bluetooth is mij al verteld. Zit wel MDI in, is die niet o.a. voor de telefoon?

Dat van die velgen is dan wel weer vreemd, heb vandaag met een dealerauto gereden (van de verkoper) en die stond op Pegasus-velgen.

hemi24

Forumguru
MDI is voor aansluiten van MP3-speler, Ipod, etc. Voor telefoneren heb je toch echt BT nodig...

Pegasus hebben een ET-waarde van 54mm en een breedte van 7,0J.

Voor een Superb zou je kunnen uitwijken naar een 17" Venus 7,0Jx17 met ET49 of een 17" Trifid of Callisto of Laurel, allen 7,5Jx17 met ET49.

Leuk hoor dealers, die even Superb op Octavia velgen zetten, maar als Skoda het zelf niet doet, moet je jezelf ook af gaan vragen of dit misschien iets te maken heeft met zaken als ET-waarde, of max toelaatbaar gewicht...

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en je ziet je krijgt gelijk antwoord op je vragen.

Cordoba

Forumguru
Welkom hier Koots.

Wat de velgen betreft: in het algemeen wordt geadviseerd om een ET-waarde te kiezen die maximaal 5 afwijkt, om problemen als bijvoorbeeld vroegtijdig versleten wiellagers (door scheve belasting t.g.v. ET-verschil) te voorkomen. Als je van ET49 naar ET54 gaat, betekent dit dat de velgen 5 mm dieper in de wielkasten vallen en de auto dus 1cm (5mm links, 5 mm rechts) smaller op zijn 'poten' staat. Wat ET-waarde betreft kan het dus wel, maar ik zou het niet doen.

Koots

Lid
Ik ga het in ieder geval aankaarten bij de dealer, beetje slordig (dealer Hegeman in Nijmegen) maar aangezien hij ze er zelf ook op heeft zitten ga je er van uit dat het wel snor zal zitten.

Vwb Bluetooth: wat is de beste optie om dit achteraf te monteren? Gewoon een Parrot netjes laten inbouwen? Ik bel niet veel in de auto maar is toch wel fijn als je een telefoontje kunt plegen...

Koots

Lid
Kijk aan, ga ik daar eens even naar kijken.

Net op de Skoda-site gezien dat de Platin Grey volgens mij verkocht is, staat nog wel een Lava Blue met dezelfde specs. Er staan er nog genoeg met een mooie uitrusting, maar met name de elektrische achterklep lijkt me erg makkelijk.

Heb het onderstaande plaatje gevonden van een Lava Blue Superb Combi, zijn er hier op het forum wellicht mensen die er een hebben?

URL]

hemi24

Forumguru
Bakkertje heeft een Superb Twindoor in Lava Blue, ziet er heel anders uit dan op de door jou geposte foto... Petrol Blue zou ik het eerder willen noemen.

Koots

Lid
Ik vond hem ook al redelijk "grijs" voor een Lava Blue. Foto van de Superb van Bakkertje kan ik helaas niet vinden. Is wellicht ook niet eens nodig (hoewel ik wel benieuwd ben) want blijkbaar heb ik gisteren verkeerd gekeken op de Skoda-site. De Platin Grey die ik op het oog heb staat er nog op...

LT83

Forumguru
Welkom Koots,

Dat wordt een mooie Superb, waarschijnlijk zal ik je nog wel een keer zien rijden in het mooie Nijmegen.

Koots

Lid
Hi Luuk,

We hopen op een mooie Superb, als het een beetje meezit krijg ik vandaag de inlogcodes voor de site van de leasemaatschappij om eens te gaan snuffelen.

Regio Nijmegen, waar moet ik aan denken? Woon zelf in voormalig Oosterhout.

Koots

Lid
En hij is besteld bij de leasemaatschappij! Paar kleine wijzigingen in de configuratie:

Black Magic Mica
Mustang Brown leer
17" Laurel velgen
Elektrische achterklep
Stoelverwarming
Premium audio
Sunset
Afneembare trekhaak
Metalen bagagerek

Ben na de eerste kennismaking bij Hegeman in Nijmegen eens (na raadplegen van dit forum) bij Hegeman in Arnhem voorbij gegaan. Erg aangenaam, bevestigde ook meteen de twijfel aangaande de aangeboden Pegasusvelgen. Nu hopen dat hij ook daar geleverd wordt, maandag even bellen me de leasemaatschappij (Alphabet).

Koots

Lid
En vandaag is hij besteld bij de dealer. Vaste dealer van mijn nieuwe werkgever is Broekhuis in Harderwijk, iemand ervaringen?

hemi24

Forumguru
Als de vestiging van Broekhuis in Harderwijk netzo is als in Emmen en Hoogeveen, hoef je je absoluut nergens druk om te maken!

Proficiat en succes met het wachten.

Koots

Lid
Zo, de kogel door de kerk. De zwarte voorraadauto was niet meer beschikbaar, dus het wordt de Platin Grey Metallic. Auto is nu bevestigd door Broekhuis en ze gaan er alles aan doen om hem voor de vakantie (25 augustus gaan we lekker naar Frankrijk) af te leveren.

Bovenaan Onderaan