Eerste beurt

Desperado

Forumguru
De marges op filters zijn gruwelijk hoog en op olie ook. Maar ja......je weet dat als je naar de dealer gaat je over het algemeen meer kwijt bent als bij de onafhankelijke man in het dorp. Waarom is natuurlijk niet zo moeilijk; Dure panden, hoge ksoten, veel meer verplichtingen enzovoort. Maar het verschil tussen 2 dealers zou niet zo groot mogen zijn als ze precies dezelfde beurt uitvoeren. Over het algemeen staan er voor alle beurten vaste tijden en tegenwoordig ook bij vele merken vaste prijzen. Vraag me af wat voor olie die dealer wel niet verkoopt als die 15 euro per liter duurder is als de andere. Ik vind 15 euro per liter wel het maximum wat olie mag kosten.

Daarbij, 260 euro. Wat doe je tegenwoordig nog voor een paar mijer? Ga eens wat kleren shoppen, een avondje uit met je vrouw, hell, een midweek centerparcs kost meer.

Gaf deze zomer 240 euro voor de eerste beurt van onze 2 jaar oude Twingo. Al vind ik het veel geld voor zon klein wagentje, het is wel de helft van ons brood dat we ermee verdienen. Ik hield er al rekening mee , temeer ik bij aanschaf al navraag had gedaan.

Dus 260 euro voor de O3, das zo gek nog nie! En mooi natuurlijk dat er geen gebreken waren. Dat geeft de burger moed.

Jewepe

Forumguru
Ervaring bij een "gratis" wintercheck van een Altea XL van 2009: 1 liter olie bijgevuld a raison de € 20,- ex-BTW. Factuurbedrag dus € 24,20! Hoezo "gratis" wintercheck? Geldklopperij!

Pollewop

Forumguru
Ervaring bij een "gratis" wintercheck van een Altea XL van 2009: 1 liter olie bijgevuld a raison de € 20,- ex-BTW. Factuurbedrag dus € 24,20! Hoezo "gratis" wintercheck? Geldklopperij!

Ja, sorry hoor... Daar ben je dan met open ogen echt "vol ingetuind"... Een "gratis wintercheck" is niets anders dan een actie van een dealer om clandisie over de vloer te krijgen, en zodoende als het even kan je iets te verkopen: Motorolie, ruitenwissers, banden... noem maar op... Ze vinden altijd wel iets... en ik geef ze geen ongelijk...
Kijk, voor niets gaat alleen de zon op... :fool:

Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Als dat verkopen terecht is; dus er is iets wat echt kapot/slecht/leeg is vind ik het prima, maar wel graag in overleg voor er wat gedaan wordt.

Noord26

Forumguru
Vind het allemaal wel mee vallen die prijzen. Grote beurt incl nieuw waterpomp en remblokken rondom (voor een SuperB) kwam uit op net boven de €500,- en gratis leenauto. Schoonvader vertelde dat hij rondom €400,- kwijt was voor een standaard beurt van zijn Mercedes (E coupe), dus zonder remblokken rondom en dat de leenauto bij betaald moest worden. Of hij kon kiezen voor een leenfiets..

Ik gun de lokale dealer het wel. Service mag ook wat kosten. Staan altijd klaar voor je met elke vraag en denken zeker klantgericht. Maar dat zal dan wel niet voor alle dealers gelden.

Jewepe

Forumguru
@Pollewop
Was m'n eerste bezoek bij de dealer. Ik heb de Altea pas een half jaar. Was dus nieuw bij de dealer. Op de korte termijn heeft hij een tientje aan mij verdiend. Op de langere termijn ..........................................???????

Canon-Eye

Forumguru
Ze vinden altijd wel iets...
Onzin!
In mijn geval is er een monteur op zaterdagmiddag een half uur bezig geweest. In die tussentijd heb ik een kop koffie en een gebakje genuttigd. Als ik er trek in had gehad had ik ook nog een kop soep en/of diverse broodjes kunnen wegwerken. Totale rekening voor dit alles: géén, want alles was in orde.
Tevens nog een gratis model van de Fabia combi (zelfs in "mijn" kleur!) meegekregen. :-)

En dan nog even speciaal voor @Jewepe: de check - bestaande uit arbeid - is inderdaad gratis. Dat je moet betalen voor wat er eventueel aan spullen wordt geleverd spreekt nogal vanzelf. Of had je soms verwacht ook nog een vergoeding te krijgen voor je kilometers naar en van de dealer?

Bovenaan Onderaan