Toch heeft LenK een punt.
De die-hard fans hebben zich dus zo'n wagen aangeschaft, de "early adaptors" ook, maar nu... Nu moet de hoofdmoot van de bevolking volgen, de kuddedieren. En gaan die de S2 slikken? Koffiedik kijken. Ik weet alleen (maar daar hebben we hier al hele discussies over gehad) dat de S2 niet hetzelfde gepositioneerd is als de O2. Die is namelijk de onbetwiste leider prijs-kwaliteit in zijn klasse. In het segment van de "duurdere" S2's (dus niet de instapmodellen) is dit niet zo. Daar is hij namelijk niet stukken goedkoper dan een Avensis of een Insignia van vergelijkbare uitrusting. Bovendien geldt hier, nog veel meer dan in het O2-segment, de "prestige". Daar krijgt hij nog eens concurrentie uit de hoek van de premium-merken (Audi, BMW, Merc) die weliswaar minder auto bieden voor hetzelfde geld, maar wel hoger aangeschreven staan. Dus ik vrees dat veel kopers in dit segment de S2 zullen blijven voorbijwandelen...
Ik hoop daarom echt dat deze break weer veel mensen over de schreef trekt, want dat verdient Skoda wel. Alleen blijf ik bij mijn eerste gedachte die ik bij de eerste foto al had: VAG schiet zichzelf in de voet. Qua uiterlijk heeft hij (te) veel weg van de A6. En kan dat de bedoeling zijn? Wil VAG echt zijn eigen "premium"merk aanvallen (eerst met de Seat Exeo, nu met de S2)?