Eerste versnelling DQ200 klappert af en toe. Koppelingsplaten. Vervangen. Negeren.

Tman0961

Forumguru
Voor dat geld van de reparatie lijkt het mij zeker de moeite waard een aantal bedrijven af te gaan voor offertes en ihkv second opinion.

Dank allen voor jullie reacties.
Uiteraard heb ik uitgebreid gezocht op internet en ben verschillende bedrijven persoonlijk langs gegaan. Deze prijs is gewoon gangbaar.
Veelal vindt je online leuke aanbiedingen die uiteindelijk op hetzelfde neerkomen.
Dus, second opinions, navragen, het nut van ver reizen voor een minimaal voordeel.
Zou in Polen voor de helft van de prijs terecht kunnen…..
Dus ik heb straks gewoon een goeie revisie voor een gangbare prijs met garantie.
Ik heb dus nog geen afspraak gemaakt en sta open voor elk aannemelijk en serieus bod.
Wie biedt?

Persoonlijk zou ik naar TVS in Varsseveld gaan of anders naar Vagtechniek in Nuenen… :arghh:
Dat is twee uur rijden.
Dus dat wordt afspreken dat de auto meteen wordt geholpen en ik dezelfde dag weer huiswaarts kan.
Bellen geeft geen gehoor en de website heeft een AI chatbox….
Keuzes keuzes.

hemi24

Forumguru
Wat is twee uur rijden op de tijd dat je de auto wilt gebruiken totdat je deze gaat vervangen voor een volgende… :arghh:

Wat is twee uur rijden op de tijd dat je de auto wilt gebruiken totdat je deze gaat vervangen voor een volgende… :arghh:
Nou, om te beginnen wil ik deze auto niet wegdoen en moet hij kennelijk daar twee of meer dagen blijven staan. Dus ik begrijp je opmerking niet.

hemi24

Forumguru
Vervangen van koppeling(en) en vliegwiel is hoedanook geen klus waar je even op kan wachten, lijkt mij?

Anyhow, gewoon de auto daarheen brengen waar jij een goed gevoel bij hebt!

Prijsindicatie als volgt:

- diepgaande diagnose in combinatie met reparatie €81.82 ex.btw
- koppeling nieuw €499 ex.btw
- vliegwiel nieuw €424 ex.btw
- werkplaatstarief €89 x 6.5 uur = €578.50 ex.btw
- basisafstellingen €0
- adaptierit €0
- DSG oliewissel in combinatie met reparatie €36.50 ex.btw
- Drivability software in combinatie met reparatie €199 ex.btw

Totaal ex.btw: €1818.82
Totaal incl.btw: €2200.77

Moet ik toch even over nadenken, snap je?

hemi24

Forumguru
Kun je lang of kort over nadenken, maar het zal toch moeten binnen afzienbare tijd; nu even een bittere pil en een (onvoorziene) aanslag op het budget…
Risico waarom sommigen bewust niet kiezen voor een DQ200.

EdK

Forumguru
Ondanks de 2 uur rijden zou ik toch een prijsopgave bij TVS opvragen.
En het in één dag repareren........ tsja kun je vragen bij TVS
Als honderden euro's scheelt dan maar heelllllllll vroeg op en laatttt thuis... :koffie:

Ondanks de 2 uur rijden zou ik toch een prijsopgave bij TVS opvragen.
En het in één dag repareren........ tsja kun je vragen bij TVS
Als honderden euro's scheelt dan maar heelllllllll vroeg op en laatttt thuis... :koffie:
Dit is de prijsopgave van TVS…….

1983jeroen

Forumguru
Dat is wel serieus veel geld zeg. En dan te bedenken dat we allemaal een keer aan de beurt zijn als je een DQ200 hebt.
Heb al vaker de gedachte gehad hem in te ruilen, maar dan moet dat wel voor de ellende begint. Als het al te laat is moet je na reparatie wel een lange tijd doorrijden

Kun je lang of kort over nadenken, maar het zal toch moeten binnen afzienbare tijd; nu even een bittere pil en een (onvoorziene) aanslag op het budget…
Risico waarom sommigen bewust niet kiezen voor een DQ200.
Velen zullen niet nadenken bij het kiezen van een automaat en hebben geen idee wat DQ200 betekent. Maar jij wel dus.

1983jeroen

Forumguru
Ik las ook pas van de DQ200 problemen toen ik de auto al gekocht had.
Dacht dat de DSG wel gewoon een goede automaat zou zijn.
Mijne staat op 83.000, maar ik trek er wel een caravan mee waardoor hij het soms zwaar heeft

EdK

Forumguru
Velen zullen niet nadenken bij het kiezen van een automaat
Wel ik heb er niet lang over nagedacht alle keren, want als de wagen 1500 eurie zo en zo duurder is dan een handbak, dan is de keuze voor mij zeer snel gemaakt.
Maw ik schakel wel zelf, heb ik geleerd tijdens de rijlessen en nog nooit erg gevonden ( file of niet )

1983jeroen

Forumguru
Voor mij is het comfort van een automaat de meerprijs absoluut waard. Maar laten we niet afdwalen van de originele vraag.

Vraag gewoon ook even een offerte op bij Vagtechniek. Als je 3 offertes hebt liggen weet je wel of jouw eerste een goede prijs is.

Bovenaan Onderaan