Joske
Forumguru
dus mijn eerste redenering (alvorens Wiki te raadplegen trouwens ) zat er niet zo veel naast éTnx Joske. Hier hebben we wat aan - althans ik dan toch...
dus mijn eerste redenering (alvorens Wiki te raadplegen trouwens ) zat er niet zo veel naast éTnx Joske. Hier hebben we wat aan - althans ik dan toch...
Volgens de wet van behoud van energie zal dat in de uitlaatgassen zittende restje energie bij verbranding samen met de verse brandstof er toch ook uit moeten komen. Een bijdrage dus, al is het een kleine.Maar dan moet er opnieuw brandstof worden toegevoegd, de uitlaatgassen verbranden niet opnieuw uit zichzelf.
Volgens de wet van behoud van energie zal dat in de uitlaatgassen zittende restje energie bij verbranding samen met de verse brandstof er toch ook uit moeten komen. Een bijdrage dus, al is het een kleine.
Dat lijkt me toch niet, want voor het alsnog verbranden van de in eerste instantie resterende koolwaterstoffen is ook weer zuurstof (dus lucht) nodig. Anders zou de reactievergelijking immers niet kloppen.Dat spaart dus lucht uit
Onder de vorm van warmte dus..Volgens de wet van behoud van energie zal dat in de uitlaatgassen zittende restje energie bij verbranding samen met de verse brandstof er toch ook uit moeten komen. Een bijdrage dus, al is het een kleine.