Als ik in het land van herkomst zoek op een EGR dan varieren de prijzen heel sterk van 30 tot 190 euro. Als iemand het juiste artikelnummer heeft wordt het wat specifieker.
Googlen op EGR emulator geeft vele hits. Zoals ik het lees houdt het ook de LMM voor de gek. Deze emulator kost in vergelijking tot de prijs die ik las helemaal niets. Voor minder dan 10 a 20 euro kan je hem hebben.
Volgens mij doet de emulator dit:
Verhoogt /verlaagd weerstand na aansturing BMC. Emulator stuurt LMM en stuurt info naar BMC en die stuurt de inspuiting aan. Het zou dus zomaar kunnen dat de motor te arm of te rijk gaat lopen. Zullen we een expert even om zijn idee vragen?
@Race Eend Zou jij hier wat over willen zeggen ajb? (Hij heeft er meer verstand van.)
Wat doet een emulator?
Wat kunnen de gevolgen zijn bij het gebruik van een emulator?
Klopt het dat de EGR voor de 1.2TDI is weg te schrijven (softwarematig) en is af te doppen als deze emulator geplaatst is?
Voor het wegschrijven van een EGR moet de BMC toch toegangelijk zijn? Als de EGR is weggeschreven heb je toch geen emulator meer nodig?
BMC zit voor zover ik weet nog helemaal op slot en is voor de code hackers niet interessant genoeg, gezien het relatief lage aantal rondrijdende modellen.