Eibach of Apex verlagingsveren

Goeiedag mede-skodarijders,

Ik zal me eerst even netjes voorstellen aangezien ik nieuw ben hier! Ik heet Pieter 25 jaar en ben sinds zaterdag 4-5-2013 de blije eigenaar van een gloednieuwe Fabia combi...

Ik heb onder deze auto de 17 inch zwarte gigaro velgen laten zetten alleen nou staat hij wel hoog op zn pootjes. Nu wil ik hem dus een stukje laten verlagen zodat die wielen net wat strakker in de wielkasten vallen. Alleen zit ik nog te twijfellen tussen Eibach (30mm) en Apex (40mm)..

Heeft iemand ervaring met 1 van de 2 of allebei?

Groeten Pieter

Bijlagen

• IMAG0340.jpg
    IMAG0340.jpg
    131 KB · Weergaven: 165
  • IMAG0341.jpg
    IMAG0341.jpg
    53,4 KB · Weergaven: 157

lawewing

Forumguru
Allereerst welkom! Mooie Fabia, maar hij kan nog mooier als je 'm iets verlaagd ;)

In dat kader, ik zou voor de Eibachs gaan. Skoda gebruikt ook Eibach verlagingsveren. Ik heb ze ook onder mijn Octavia II liggen en bevalt zeer goed.

De Stip

Forumguru
Eibach! Ze bevallen mij ook uitstekend en werken progressief. Dat wil simpel zeggen, bij zware last geen doorslaan van de kont van de auto over hobbels en zo. Ideaal!!

CDK

Forumguru
welkom op het forum! mooie fabia heb je zeg! leuk die kleurstelling wit met zwarte velgen! ik heb een schroefset van KW onder mijn Superb en die bevalt ook prima, maar dat is misschien geen optie voor je.

greetz Corné

Ook ik heb eibachs onder mijn Octavia, ben er supercontent van :yeah:
Het rijcomfort is echt nog aanwezig met deze veren !
(ik weet natuurlijk niet of dit daarom vergelijkbaar is bij een Fabia :confused:)

Tino

Senior Member
Ik zou voor Eibach gaan elke nieuwe auto zet ik deze gelijk er onder blijven goed en niet te stug.
Werkt ook goed met orgineele schokdempers niet onbelangrijk:xyxthumbs:

Chatslet

Forumguru
Verlagingsset onder een Fabia Combi raad ik je af. De achterkant steekt al vrij ver uit en ik heb nu al met mijn eigen combi op standaard vering dat de trekhaak regelmatig tegen een drempel aan tikt. Die trekhaak steekt er geen eens zo heel ver onder uit. Ik denk dat als je een paar cm gaat verlagen dat het je achterbumper is die de drempels gaat raken.

En ben je er al uit? Ik ben me ook aan het orienteren op een Eibach set onder mijn Fabia Combi. Als je een setje gemonteerd hebt graag pics!

@Chatslet: Ik lees hier in andere topics dat juist voor het doorhangen de verlagingsset een goede remedie is...

Chatslet

Forumguru
Nee juist niet. Hulpveren is daar de oplossing voor maar met hulpveren komt de auto juist omhoog. Ik zou zeggen, zoek heel goed uit hoeveel cm je auto omlaag gaat met de verlagingsveren. Kijk hoeveel cm de achterbumper nu boven de grond hangt en trek daar de verlaging van af. Zoek vervolgens de hoogste verkeersdrempel die je kunt vinden en meet hog hoog die is. Dan weet je precies hoeveel speling je hebt tussen de achterbumper en de drempel. Bedenk dan dat wanneer je van de drempel af rijd de auto achter ietsje in veert en dat dit met volle kofferbak of passagiers op de achterbank nog meer is.
Ik kan je in ieder geval het volgende mee geven: Mijn trekhaak steekt 2 cm onder de achterbumper uit en die raakt al regelmatig drempels. Ga je dus meer dan 2 cm omlaag dan kan het dus je achterbumper zijn die drempels gaat raken. Het verschil is dat een trekhaak van dik staal is en een achterbumper van plastic. Verder zit de achterbumper met klemmetjes en wat schroefjes vast en een trekhaak met stevige bouten in het subframe.

Ja OK, dat begrijp ik, maar in de verschillende topics las ik juist dat door de stuggere (progressieve) veren de auto minder inveert bij het afrijden van bijvoorbeeld een drempel of bij zware belasting. Dat de auto in de uitgangspositie al lager bij de grond ligt is duidelijk.

Is er iemand die een TSI heeft met Eibach verlaging? Volgens de dealer is er namelijk nog geen typegoedkeuring voor en daarom niet te plaatsen via dealer (voorkeur ivm garantie).

Ridley

Forumguru
Done en nog steeds heel blij! Drempels? Waar ik voorheen voorzichtig deed kan ik nu gewoon rammen bij wijze van spreken.

Bovenaan Onderaan