Eibach Prokit 30mm: fabriek af !?

Heren,

na lang nadenken toch besloten om eibach verlaging (prokit 30mm) toe te voegen op de bestelling van mijn nieuwe leaseauto (octavia combi greentech).

na te informeren vandaag per email bij de dealer of e.e.a. goed was doorgekomen en hem verzocht te hebben te letten dat de auto goed wordt uitgelijnd antwoorde de verkoper mij dat hij de octavia fabriek af met de eibach prokit 30mm heeft besteld....is bij jullie bekend dat dit kan?

of zou de beste man gewoon een sportonderstel hebben besteld onder de greentech; wat ik overigens ook niet terug kan vinden in de prijslijst.

heb deze vragen ook weer terug gesteld aan de dealer, maar nog geen antwoord gekregen.

De Stip

Forumguru
Ik denk dat er een spraakverwarring is. Je kunt namelijk sinds kort een Eibach of MAD verlagingsset bestellen met behoud van garantie en dergelijke en door de importeur gedoogd. De sets komen namelijk ook via de importeur, dealer organisatie.
Zelf heb ik afgelopen week ook besloten om op die manier mijn O2 te verlagen. Ik was er al een tijdje mee bezig en kreeg niet echt goed hoogte van wat nu het beste was. Bij de Superb rijders op het forum was er iemand die een prima verhaal had, waarom hij voor Eibach koos, vandaar dat ik mijn keuze daar ook uiteindelijk op hetzelfde merk is gevallen.

klopt, vandaag contact gehad en dealer bedoelde inderdaad dat de eibach verlagingsset via de importeur samen met de auto wordt geleverd, maar niet onder de auto. montage gebeurd dus inderdaad naderhad door dealer :-)

roeland

Senior Member
Ik rij al jaren met verschillende auto's met eibach.

Momenteel heb ik de -30mm prokit set onder zowel de octy 2 als mijn 22 jaar oude peugeot 205.

Niets dan lof over het set, mooie verlaging en geen stuiterbak.

Ik had wel begrepen dat de greenline al 1,5 cm lager ligt als een normale octavia dus dan zou je in totaal 4,5cm lager gaan.

grt
Roeland

___JC___

Forumguru
Dat laatste klopt volgens mij niet. Het is een 3cm verlaging vanaf standaard. Als de Greenline al een 1,5 cm verlaging heeft zak je nogmaar 1,5 cm.

roeland

Senior Member
Tja, daar heb je een goed punt. Dat klinkt eigenlijk ook wel logies ja.

Weet ook niet 100% zeker van dat lager als normaal, maar is wel wat een verkoper mij vertelde afgelopen zaterdag toen ik er was.

grt
Roeland

___JC___

Forumguru
Verkopers vertellen wel vaker onzin in mijn ervaring. Ik had laatst een discussie over Columbus systemen. Dat je die via internet VEEL goedkoper kan krijgen en ook via normale webwinkels. Kreeg ik een of ander verhaal dat die Columbus anders zou zijn dan degene die ze bij de dealer inbouwen....uhuh...

hemi24

Forumguru
Deels gelijk: bij de dealer worden veelal "witte dozen" systemen ingebouwd, dit zijn de zogenaamde "refurbished" Columbussen.

Maar goed, hoe zit het nou met de Eibach set? Wordt deze nou in Leusden ingebouwd, net als bijvoorbeeld het leer achteraf? Of wordt dit net als de trekhaken door de dealer gedaan?

___JC___

Forumguru
:ot:
Opgeknapte Columbus systemen? Dus tweedehands? Klinkt mij wat vreemd in de oren? Hij had het over een accessoire versie van de Columbus die niet communiceert met je carkitt e.d.

De Stip

Forumguru
De verlagings set word idd net zoals de trekhaak, achteraf door de dealer onder je auto geschroefd. De prijs is inclusief arbeid, redelijk te noemen. Ik ben wat aan het surfen geweest op het net, maar de prijzen (inclusief montage) waren elders niet veel scherper. Zou je het zelf kunnen/willen doen, dan valt er natuurlijk wel het eea te besparen.

De greenline is idd standaard 1,5cm verlaagd ivm luchtweerstand, echter de greentech (die ik heb besteld) heeft het standaard onderstel dus staat standaard 1,5cm hoger dan de greenline. En dan staat hij echt hoog op z'n pootjes....

[MODERATORBREAK]
niet onnodig quoten a.u.b.[/MODERATORBREAK]

vindt het prijsverschil van MAD versus Eibach erg groot. prijzen inclusief montage en uitlijnen die ik heb opgekregen van skoda dealer:

MAD 30mm: € 339,00
Eibach Prokit 30mm: € 540,00

Scheelt bijna € 200,00, maar zal dus ook wel kwaliteitsverschil in zitten, als ik zie dat meerendeel van de forummers tevreden is over de Eibach verlaging en veel minder mensen over de MAd verlaging...

[MODERATORBREAK]
niet onnodig quoten a.u.b.[/MODERATORBREAK]

Stylist

Senior Member
Voor 200 euri extra zou ik ook zeggen dat ik meer tevreden was :winkie:

Mijn MAD setje bevalt in ieder geval prima. En hoeveel mensen hebben nou een vergelijking appels met appels ? Ik neem niet aan dat ze eerst MAD proberen en er dan nog 500+ tegen aan gooien voor een Eibach setje onder dezelfde auto.

Wasmachineman

Forumguru
Bij mijn vorige O2 had ik ook 3 cm MAD verlaging. Ging altijd goed met drempeltjes etc. Behalve als we 1 x jaar volgepakt op vakantie gingen. Maar ik vermoed dat ik met elk ander merk ook wel hetzelfde ervaren zou hebben.
Want we namen echt veel bagage mee dus raakte de onderkant wel eens die lekkere italiaanse weggetjes waar het onkruid zo hoog staat dat je het hoort schuren!

De Stip

Forumguru
Naar het schijnt, is de Eibach set bij inveren een stuk progressiever en dat komt het teveel inveren ten goede bij maximale belading.

roeland

Senior Member
eibach pro kitt kost 179 euro, dat is dan 360 euro montage??? das al meer dan de Mad set inc montage kost terwijl er dezelfde arbeid aan zit .

Das vreemd

grt
roeland

hmmm...zo had ik het nog niet bekeken. Maar auto is besteld en contracten zij getekend bij leasemaatschappij....

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]

roeland

Senior Member
persoonlijk vindt ik eibach beter als Mad hoor, maar het bevreemde mij dat de montage voor een eibach set meer is dan het hele Mad set kost. En het werk blijft hetzelfde

grt
Roeland

maf

Lid
Om met prijzen verder te gaan: vandaag offerte gevraagd voor verlagen:
- originele Skoda veren van het sportonderstel, compleet gemonteerd: €750,-
- eibach pro veren € 600,-
Bijzonder dat de originele veren van Skoda dus duurder zijn..!

Die set van Skoda sportonderstel is volgens mij incl. nieuwe dempers.....deze set hebben ze namelijk ook bij mij eronder gezet en na onderzoek blijkt dit gewoon het Eibach Pro-System te zijn met een sticker van de VAG groep erop, sterker nog op de veren staat gewoon Eibach. Verlaging valt mee, maar comfort is perfect en met wat ruiger rijgedrag ligt de wagen als een blok op de weg!

Bovenaan Onderaan