Dankzij de inspanningen van
@Antera en zijn goede contacten met de NL importeur van Eibach rij ik ondertussen een aantal dagen rond met een Eibach Pro set onder mijn Kodiaq, waarvoor DANK!
Hieronder mijn bevindingen
Ik heb 2 sets getest, de 1 kort de ander wat langer.
Met de eerste set kwam ik er achter na kort rijden (geen autosnelweg) dat de kont van de auto iets zachter aanvoelde als de voorkant. Met DCC op comfort deinde het zelfs licht. Ik had echt het gevoel dat de voorveren stugger waren als de achterveren, de balans was zoek. Deze set er weer onder vandaan gehaald en test set nummer 2 er onder.
Met deze set ben ik nu een paar dagen aan het toeren en ik concludeer dat bij alle standen van het DCC systeem deze set net iets strakker is als OEM. Voor en achter is mooi in balans qua vering en demping. In bebouwde kom en op slecht wegdek / bij verkeersdrempels is er prima comfortabel te rijden op de comfort en de normale stand van de DCC en op de snelweg zijn alle standen van de DCC te gebruiken met de opmerking dat de comfort stand dan wel het minst comfortabel is. Het prettigst op de autosnelweg is normaal of sport.
De huidige set-up kan dus onder de auto blijven zitten. Ik ben altijd erg kritisch zoals sommigen van jullie wellicht weten, maar dit is voor mijn auto een perfecte set
Montage en uitlijning is uiteraard uitgevoerd / geregeld door
@Antera / lowering.