Einde Fabia

Huibert

Forumguru
Dank je. De grootste verschillen ervaar ik in de binnenruimte, hij is veel breder. En ook het veercomfort is veel zachter waar de Fabia 2 veel staffer geveert is. Wat de motor aangaat is hij wel stiller dan de 1.6TDI van de vorige maar mis wel het bullige vermogen onderin. Moet dus weer heel erg wennen aan het rijden met een benzine motor.
 

Fabia 123

Forumguru
@Huibert

De meeste verschillen die je benoemd merkte ik ook op na de overstap van F2 naar F3. Mijn vorige Fabia was ook benzine en de F3 lijkt vlotter op te trekken en is zuiniger dan de F2. Maar wanneer je diesel hebt gereden is dat anders.

Veel rijplezier met de F3
 

Fabia 123

Forumguru
Banden kunnen ook verschil in veer comfort geven.
De F3 die ik nu heb heeft Continental banden de F2 daarvoor had Michelin.
Michelin is soepeler.
Met Eibach heb ik nog nooit gereden dus ik weet het verschil niet.
@ Rosinfield Wat zie jij als de verschillen tussen Eibach en fabrieks veren?
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Fabia 123: ik kwam van de Yeti met prima wegligging en die van de Fabia II viel me direct erg tegen. Te zwabberig vond ik. Met de Eibachs was het direct een wereld van verschil. Veel stabieler, robuuster. De wekelijkse lange bocht in de A6 bij Emmeloord, kon weer met gemak met 100, terwijl ik met de fabrieksveren dan echt even van het gas moest. Niet dat dit nu persé moet, maar voor het idee.
 

Canon-Eye

Forumguru
De wekelijkse lange bocht in de A6 bij Emmeloord, kon weer met gemak met 100, terwijl ik met de fabrieksveren dan echt even van het gas moest.
Ik rij al vele jaren op niets anders dan Michelins - momenteel de CrossClimate. Met familie in Flevoland rij ik die bocht ook nogal eens en dat gaat prima met 100 op de standaard Greenline configuratie.
 

Fabia 123

Forumguru
@Rosinfield

Dat zwabberen in scherpe bochten bij F2 herken ik wel. De F3 is breder en iets lager en komt op mij stabieler over. Wel opmerkelijk dat de Yeti die groter en hoger is stabieler is.
 

Fabia 123

Forumguru
Ik rij al vele jaren op niets anders dan Michelins - momenteel de CrossClimate. Met familie in Flevoland rij ik die bocht ook nogal eens en dat gaat prima met 100 op de standaard Greenline configuratie.

Bij de F1 en de F2 heb bij bandenwissels altijd Michelin eronder laten zetten en het verschil was beter veercomfort en stabieler weggedrag. Achteraf had ik dat bij de F3 direct moeten doen. Maar ja aldoende leert men
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
De Yeti voelde echt super robuust aan. De Fabia nu ook. Ik vind het echt veel prettiger. Maar dat zal ook zeker iets zijn dat per persoon kan verschillen
 

Fabia 123

Forumguru
De Yeti voelde echt super robuust aan. De Fabia nu ook. Ik vind het echt veel prettiger. Maar dat zal ook zeker iets zijn dat per persoon kan verschillen

Dat denk ik ook,
Wat de een comfortabel vind ziet de ander als teveel deining. En wat de een vering ziet voor scherp insturen in bochten is voor de ander een zeepkist waar ze de vering vergeten zijn.
Vering en bandenkeuze is vaak een compromis.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik moet overigens zeggen dat ik uitermate tevreden ben over de Vredestein Quatrac 5. Die gaan ook weer op de volgende auto
 
Bovenaan Onderaan