Eindejaars actie bij DVX performance.

yesRS@

Forumguru
@Niels83 : Ik vind dit maar een flauwe stelling, alsof elke bestelwagen in belgie net om dat voordeel rondrijdt.
Indien je een bestelwagen nodig hebt is het voordeel mooi meegenomen
In het voorbeeld van de RS6 hierboven zal hetverschil wel meer dan 8000euro zijn.
 
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
Hallo.

Kloppen bij dit soort dingen de waardes ook? Op de greenline zou het vermogen van 70 naar 100pk gaan en ook 90 meer koppel.

Ik vind het wat veel? Gaat die dan enorm meer verbruiken en kan ik nog naar de dealer?

Zal meer verbruiken als je de pk's aanspreekt, wat normaal is.

Bij rustige rijstijl zal het verbruik iets beter zijn(moet het daarvoor niet doen)

Ja je kan nog naar de dealer.
 

dirkie996

Forumguru
Wij hebben zelf 1 amerikaanse pick-ups als bedrijfsautos.
Hierbij kun je gewoon de benadering gebruiken.
De laadruimte moet groter zijn dan de zitruimte van de auto.
Nu is met de crewcab het verplicht om dan de longbed te nemen anders is de laadruimte kleiner dan de zitruimte
Daarom hebben ze voor de andere een big-singlecab (je hebt een achterbank maar er zitten is weggelegd voor kleine kinderen en turners) op de andere pickup.
@vleier: Ik ben niet helemaal zeker , maar ik denk dat in België de regel geldt dat de laadruimte minimum de helft van de wielbasis moet zijn.
 

Bart81

Forumguru
Kan iemand mij vertellen wat nu juist het resultaat is van een gechipte 2.0 tsi 4x4 280 pk?
Als ik de site raadpleeg gaat die van 280pk naar +- 360pk en van 350 nm naar +- 480 koppel?

Maar hoe zit het nu juist met de prestaties dan? Gaat de sprint standaard van 5,8 sec van 0-100 dan ook stuk sneller? En hoeveel sneller dan?
Topsnelheid vind ikzelf niet belangrijk aangezien je dat toch nergens meer kunt rijden ( in belgie dan )

Ik stel me dan wel de vraag of dit nog wel gezond is voor een 2 liter motor? En of de versnellingsbak dit wel kan blijven verdragen?
 

oco1979

Forumguru
Die 5,8 zal zeker minder zijn,verwacht nu ook niet een 4 ofzo.
Wat aangenamer zal zijn dan van 0-100 is de herneming,dat is wat je dagelijks rij.
Door dat enorm koppel zal dat :yeehaa: zijn.
Die pk's zal motor zeker aankunnen,basis voor nog meer vermogensversie in onder andere VW en AUDI.
Koppel zal ook geen echt probleem zijn voor de versnellingsbak.
Eerder vliegwiel en koppelingsgroep bij een handbak.
De DSG mits aangepaste software kan wel meer aan.

Wat ook wel belangrijk is,hoe rijd je daarmee,standaard kan je ook alles voor de .... rijden.

Logica zelf ,dat hoe meer vermogen,hoe meer slijtage op alles is.

Remmen,banden,cardanas,gewrichten,dempers,vering,rollagers enz....
 

CDK

Forumguru
@fastpeter heeft een Superb met 420pk (JD)
@wachma heeft een Octavia met een zelfde vermogen (DVX)

Motoren kunnen het vermogen prima aan, DSG moet uiteraard aangepast worden qua software.
 
Bovenaan Onderaan