eindelijk

Fabia

† In Memoriam
Mijn auto heeft een heel andere kleur gekregen door die stuifmeel. Moet 'm echt dringend gaan wassen. Maar ja eerst maar een tuinslang kopen.

joergarms

Senior Member
Ben gister naar zo'n dichte wascabine gegaan, dat werkt perfect.
Vorige week had ik mijn auto helemaal gepoetst, dus de lak is heerlijk glad.
in die cabine sta je uit de zon, echt veel beter.
Eerst de auto in het sop gespoten, het resterende bedrag in de meegenomen emmer gespoten, toen met spons de auto helemaal ingesopt.
Omdat ie koel in de schaduw stond droogde de auto niet direct op, ideaal.
Daarna afgespoelt, toen een laag hotwax erover.
Daarna vlekvrij afspoelen gekozen.
En tenslotte, de hele auto afgezeemd. Komt er een meisje binnenwandelen, ze zegt; bij vlekvrij naspoelen hoef je niet te zemen hoor. (goedbedoeld)
Maar ik doe dat dus wel, want er liggen evengoed druppels op je auto, en daar blijft al het stuifmeel direct aan kleven. Nu dus helemaal niks.
@ Fabia, bovenstaande werkt echt goed, probeer het uit zou ik zeggen:xyxthumbs:

octaviabas

Senior Member
stuifmeel... pff , de buurman heeft de oprit gestraat.. dus niet alleen stuifmeel, maar ook stuifzand.

Morgen maar eens aan de was gaan

Eerst de auto in het sop gespoten, het resterende bedrag in de meegenomen emmer gespoten, toen met spons de auto helemaal ingesopt.
En tenslotte, de hele auto afgezeemd. Komt er een meisje binnenwandelen, ze zegt; bij vlekvrij naspoelen hoef je niet te zemen hoor. (goedbedoeld)
Maar ik doe dat dus wel, want er liggen evengoed druppels op je auto, en daar blijft al het stuifmeel direct aan kleven. Nu dus helemaal niks.

haha zeker naar ingen de shell gegaan of niet ?

joergarms

Senior Member
haha zeker naar ingen de shell gegaan of niet ?

Nee daar kwam ik vroeger wel, maar daar ligt soms zoveel klein en grond, niet handig.
Wij hebben aan het einde van onze straat zitten, naast die brommerzaak, Arends. Misschien ken je die wel??

Maar kom jij weleens bij Shell van Wijk dan? Ik tank daar 3 x per week ofzo.

Nee daar kwam ik vroeger wel, maar daar ligt soms zoveel klein en grond, niet handig.
Wij hebben aan het einde van onze straat zitten, naast die brommerzaak, Arends. Misschien ken je die wel??

Maar kom jij weleens bij Shell van Wijk dan? Ik tank daar 3 x per week ofzo.

neej daar tank ik nooit meestal bij de tango in maarsbergen of de shell in elst.

haha in ingen is af en toe wel makkelijk als ik bij een maat van me ben in eck en wiel dan was ik hem daar nog wel is,
en anders gewoon lekker thuis.

Fabia

† In Memoriam

Bedankt voor de tips, ga het binnenkort uitproberen. Je ziet nu echt een hele doffe stoffige laag over de auto.

octaviabas

Senior Member
zooo, raampjes ook wat kleur

linker 2 voor
rechter 2 na

Bijlagen

• 29072008083 (Small).jpg
    29072008083 (Small).jpg
    77,4 KB · Weergaven: 30
  • 29072008084 (Small).jpg
    29072008084 (Small).jpg
    73 KB · Weergaven: 26
  • 30072008085 (Small).jpg
    30072008085 (Small).jpg
    70,2 KB · Weergaven: 29
  • 30072008088 (Small).jpg
    30072008088 (Small).jpg
    68,3 KB · Weergaven: 32

Bakkertje

Forumguru
Dat is mooi gedaan! Ik zou graag horen (lezen) hoe je dat gedaan hebt en met welke materialen. De ramen van mijn O2 (die nog gefabriceerd moet worden) wil ik ook een ander tintje geven.

octaviabas

Senior Member
Dat is mooi gedaan! Ik zou graag horen (lezen) hoe je dat gedaan hebt en met welke materialen. De ramen van mijn O2 (die nog gefabriceerd moet worden) wil ik ook een ander tintje geven.

het is gedaan met folie van Suntek.

voor;
Carbon 70
Lichtdoorlaatbaarheid 70%
Totale zonnewarmte reflectie 30%
Zichtbaar lichtreflectie 8%
UV wering 99%

achter;
HP 50
Lichtdoorlaatbaarheid 50%
Totale zonnewarmte reflectie 35%
Zichtbaar lichtreflectie 8%
UV wering 99%

en , ja ik heb het laten doen (geen geduld voor)

via mijn profiel kom je op de site van wie het gedaan heeft

Gieliovd

Forumguru
Als folie GOED gebeurt is het heel mooi. Joër heeft het ook en dat zit er strak op.

Helaas véél te veel zit het er slecht op. Bubbels, randen langs de rubbers etc....

Leuk hoor en het geeft nog voordelen ook!

octaviabas

Senior Member
ik zag gister dat ik iig 1 slacht randje aan de bovenkant van mijn raam heb.. maar dicht zie je dat niet . Zal hem na zijn vakantie ff erop aanspreken.

Bovenaan Onderaan