Hakar
Donateur
Ik snapte de vraag echt wel, maar bij het door jou opgegeven argument had ik niet stilgestaan.Nou, ik denk dat je de functie verkeerd begrijpt. De Caddy van m’n pa heeft het nl. ook en de Octavia II van een kennis ook. Het is op warme dagen prettig als je (in sommige gevallen vanuit huis als de auto op de oprit staat of voor de deur) alvast de ramen wagenwijd open kan doen zodat de ergste hitte vast kan ontsnappen uit de auto.
Komt mede doordat Fab meestal zo ongeveer 2 tot 3 meter van de voordeur geparkeerd staat, en we er geen moeite mee hebben om even heen te lopen om de ramen open te doen.
TS daarentegen vergeet wel eens de ramen dicht te doen voordat hij uitstapt, en heeft een hekel aan die ene regenbui die net dan valt wanneer hij zijn ramen nog open heeft staan.
Als je dan 9 hoog achter woont en je bent het vergeten, dan kan ik me voorstellen dat die optie enig nut heeft.
Afgezien dat je dan eerst naar voren op de galerij moet omdat je AB dan geen bereik heeft.
Als de wind dan ook nog eens verkeerd staat, wordt je alsnog nat.
Dus, gewoon aanleren ramen dicht te doen voor je definitief uitstapt, en geen AB meer nodig.