Electrice kofferbak opener en sluiten

besbas

Lid
Ik heb deze week mijn nieuwe O3 gekregen met deze optie, is super handig,
Het werkt middels de sleutel (afstandbediening), de knop op de achterklep of via de knop binnenin de auto.
Zeker als je iets groot of zwaar in de handen hebt, is dit super handig.

Noord26

Forumguru
Ik bedoelde dat je dus nog steeds een knop aan moet raken met je volle handen om de koffer open te krijgen. Wat is dan het nut van het systeem? Dat doen andere merken dan beter waar je met een beweging van je voet de kofferbak open kunt krijgen?

Nu moet je alsnog eerst iets neer zetten en een knop aanraken, terwijl dat hetzelfde dus als een conventioneel systeem met eerst de kofferbak open maken?

Ok men moet de sleutel nog gebruiken maar men kan hem op voorhand openmaken. De sleutels in de hand houden en terwijl men zich naar de wagen begeeft eens drukken.
In mijn geval eens op de knop drukken dan mijn bakken nemen en eens men aan de bent staat deze klep open, handig.

Heb deze optie niet genomen (was aan het twijfelen) en vind dit nu jammer, zou zeggen doen.

En met de voet zal ook wel handig zijn, het regent en dan eens met de voet eronder tegen de tijd dat de klep open is kan men zich uitwringen :) dus wat gaan we dan doen juist op voorhand de sleutel gebruiken.

Herman Janssens

Senior Member
Ik heb de optie niet genomen omdat ik er geen voordeel in zag en ze veel kostte (390 €). Je moet alijd de spullen neerzetten om de sleutel te bedienen. Als je dan Kessy hebt kun je net zo goed de koffer openen via een druk op de kofferknop zonder dat je je sleutel uit je zak moet halen.

Eens. Voor dat geld vond ik het echt onzin. Met Kessy heb je de sleutel nietecens nodig. Ook alleen de knop indrukken en gaan met die banaan.... :D

Men moet dat geval per geval bekijken voor de ene nuttig voor de andere zinloos.

Ge moet u afvragen hoeveel, wat en waar gebruik ik de koffer meest.

Men komt met het winkelbakje buiten het regent terwijl men naar de wagen stapt heb je op het knopje gedrukt en als u aan de wagen bent kan men het bakje er onmiddellijk inzetten.
Het regent (we zitten in een regenlandje :) ) voor men uitstapt duwt men op de knop en tegen dat men achter de wagen bent staat de klep open.

De prijs tja er zijn mogelijk andere nutteloze duurdere opties die men kan weglaten maar natuurlijk wat voor mij nutteloos is kan voor de andere de hemel zijn.
Het enige wat mij op dat moment er van weerhield om het te nemen was, hoe lang gaan die spullen mee en als ze dan moeten vervangen worden wat kost het dan.

Nog een vraagje mbt de electrische klep, kun je deze ook nog gewoon met de hand openen of moet dat nu altijd electrisch?

Joske

Forumguru
bij alle andere concurrenten is het absoluut niet toegestaan om de koffer dan nog handmatig dicht te doen, je vernielt dan het systeem gelijk... Ik vermoed dat dit bij Škoda niet anders zal zijn.

rcFred

Senior Member
Ik heb het en het is makkelijk. Ik loop regelmatig met mijn werkkleding in tassen naar de auto, sleutel in de hand en openen op afstand. Als ik bij de auto kom kan ik gelijk mijn tassen kwijt in de kofferbak.
Ik heb 1x de klep handmatig open gedaan en heb gelijk geleerd dat ik het niet moet doen, de klep moest opnieuw ingeleerd worden bij de dealer.

Joske

Forumguru
handmatig open gedaan.. dat valt gelukkig nog mee qua kosten dan ;)

mijn koffer opent ook automatisch :D maar kostte wel maar €16

rcFred

Senior Member
Bij de O3 zijn langere veren nodig bleek op de meeting ;)
Ik had de O3 1 of 2 dagen toen ik de klep handmatig open deed, moest nog ff wennen zeg maar.

Herman Janssens

Senior Member
Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken hoe dikwijls hij ervan gebruik zal maken, of het dan handig of nuttig is om er zoveel geld voor te betalen. Ik kan me voorstellen dat dat het geval is voor iemand die dagelijks zijn koffer verscheidene keren met de handen vol moet openen, maar dat is bij mij niet het geval. Dus andere opties in de plaats gekozen. :jaja:

rickvandevelde

Senior Member
Ik heb het automatisch openen geannuleerd toen ik het eenmaal in de showroom getest had.
Openen en sluiten ging me te langzaam.
Een slinger geven aan het "hondenbotje" ging naar mijn idee net zo handig

tha a

Senior Member
ik heb de optie juist laten toevoegen op de offerte: lijkt me icm kinderen en de kinderwagen ideaal...

Zelf vind ik het een hele gave optie en heb hiervan nog geen minuut spijt. Tijdens het openen geeft hij overigens ook nog "piepjes" totdat hij volledig is geopend.

Ik dacht hier op het forum ook ergens gelezen te hebben, dat de knop in de auto ook via vagcom (of hoe dat ook mag heten) geprogrammeerd kan worden, zodat je de achterklep er ook weer mee kunt sluiten.
Klopt dat?
Is het inderdaad mogelijk om zowel de afstandsbediening als de knop in de auto hiervoor te programmeren?
Zijn hier al ervaringen mee?

Laatst bewerkt:

blokart

Senior Member
Ik heb de optie op m'n huidige wagen en heb ze ook gevraagd op m'n O3 RS, is bijzonder handig maar geen must,
ik hoop ook dat er rekening is gehouden met de aankoppeling van een aanhanger want nu zodra er een stekker in de aanhangerkoppeling zit gaat de koffer niet meer automatisch, gezien er eventueel een fietsendrager of hindernis is gekoppeld, ook in deze situatie worden de parkeersensoren uitgeschakeld en dit is gemeld bij het starten
dat de sensoren achteraan op non-actief staan, vooraan blijft natuurlijk gewoon werkend.

Al iemand die beide opties heeft (aanhangerkoppeling-elektrische koffer) en dit heeft waargenomen?

Nog een leuke om te vertellen: was aan het laden met kofferklep open, aanhanger koppelen en met GEEN mogelijkheid de koffer te sluiten met knop dashboard, knop klep, afstandsbediening zelf niet manueel, tot ik erop kwam om de stekker van de aanhanger te ontkoppelen.

Bovenaan Onderaan